• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP -bildkavalkad...

DavidS

Breitling
Den senaste offshoren i guld, vilken fantastisk skapelse! gillar hela familjen av de tre.. men först på önskelistan står en RO!
 

Målarn

The Steak
Hittade denna tråd på TRF med en hel del bilder på nyheterna för 2014 och lite gamla oxå...

Ping Målarn en hel del guld...

http://rolexforums.com/showthread.php?t=342504



13173357525_2327d39e32_o.jpg

Pris på dem?? Sjukt högt antar jag men fyfan vad Snygga :)
 

AgE

Omega
ROO lider av Hublot-syndromet: för stora, för blingiga, för fula.

RO och Divern är sjukt fina däremot. Okej, Divern rubriceras väl tekniskt sett som en ROO men i min mening har den närmare släktskap med RO:n.
 
När jag köpte min AP 15300 så valde jag mellan den och Divern, måste säga att jag älskar divern på bild, men var förbi Nymans efter jobbet och passade på att testa den igen och måste säga att det är skönt att veta att jag valde rätt...

 

DavidS

Breitling
ROO lider av Hublot-syndromet: för stora, för blingiga, för fula.

RO och Divern är sjukt fina däremot. Okej, Divern rubriceras väl tekniskt sett som en ROO men i min mening har den närmare släktskap med RO:n.

beror på bäraren imo, är man 190cm så blir en mindre variant av en RO väldigt liten. Gamla skolans ROO är ganska blingiga men de tre nyare modellerna sitter fantastiskt bra och har en rel låg silhuett för en sportklocka. Prova en om du får chansen :)
 

AgE

Omega
beror på bäraren imo, är man 190cm så blir en mindre variant av en RO väldigt liten. Gamla skolans ROO är ganska blingiga men de tre nyare modellerna sitter fantastiskt bra och har en rel låg silhuett för en sportklocka. Prova en om du får chansen :)

Är ju tyvärr 178 cm med flickhandleder.. allt som bärs större än 40 mm sportrolex går bort eftersom klockan annars sticker ut från handleden. Dock har jag svårt att tro att en RO 15400 skulle se ut/kännas för liten på någon, såvida man inte är Arnold Schwarzenegger anno 1975.

Sedan tvivlar jag inte på att ROO är mycket välbyggda klockor, det är ju ändå AP som gör dom. Fina urverk om inte annat. Men jag tycker verkligen inte de är snygga, varken de gamla eller nya. Ganska smaklösa snarare. Men det är ju rent subjektivt förstås.
 

DavidS

Breitling
15400 bör gå fint, inte haft möjlighet att prova än men väntar på att få! Många med dig, ROO har förmågan att väcka reaktioner. Antingen avskyr man eller så älskar man :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
AP utan chrono ska det va annars kan det ju kvitta. Harmonin försvinner samtidigt som man sätter dit komplikationen.
 
Topp