• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AP lämnar skandinavien?

Mr_Jonas

Guld
2-Faktor
Jag var inne i en klockaffär i Köpenhamn igår och provade några dressare från VC.
Fantastiska klockor!
Men nu till det som jag fick höra.
Ad’n hade även AP men väldigt få klockor inne och jag frågade varför. Hon sa att AP skulle dra sig ur skandinavien så dom fick inte några ny klockor. Stämmer detta? Hon påstod även att affärerna i Stockholm inte heller fick in nya klockor. Någon som kan bekräfta?

Jag var inne i en klockaffär i Köpenhamn igår och provade några dressare från VC.
Fantastiska klockor!
Men nu till det som jag fick höra.
Ad’n hade även AP men väldigt få klockor inne och jag frågade varför. Hon sa att AP skulle dra sig ur skandinavien så dom fick inte några ny klockor. Stämmer detta? Hon påstod även att affärerna i Stockholm inte heller fick in nya klockor. Någon som kan bekräfta?

Att de ska bort från Skandinavien stämmer inte. Att de lägger ner en del återförsäljare är dock sant. Där Bjerke och Klarlund är två av dem.

Det är precis som @Gold säger, de skär ned på ett par auktoriserade återförsäljare. Nymans är en rätt stor AD åt AP så skulle vara väldigt anmärkningsvärt ifall de avslutade sitt samarbete.

Sen halvt relaterat så marknadsför AP många boutique exclusive-modeller väldigt hårt. På senaste SIHH var väl nästan hälften boutique exclusive? Dock så rör det sig nästan bara om modeller som tillverkas i små serier.

Det är precis som @Gold säger, de skär ned på ett par auktoriserade återförsäljare. Nymans är en rätt stor AD åt AP så skulle vara väldigt anmärkningsvärt ifall de avslutade sitt samarbete.

Sen halvt relaterat så marknadsför AP många boutique exclusive-modeller väldigt hårt. På senaste SIHH var väl nästan hälften boutique exclusive? Dock så rör det sig nästan bara om modeller som tillverkas i små serier.
Det här är ju den övergripande trenden i industrin nu, bara boutique samt sälja second hand. Allt för att stoppa gråhandlarna, som om det vore APs störst problem. Skulle hellre se att de anställer någon med en uns kreativitet.

Ett sätt att skapa "efterfrågan".
Skulle tro att AP säljer fler klockor i Milano (eller annan europeisk storstad) än i Skandinavium. Men jag kanske har fel tro.

Var på Nymans idag och fick höra att Thomas som varit AP-ansvarig där precis har slutat. Kan ju vara en ren tillfällighet men tajmingen är ju misstänksamo_O

Tillbaka
Topp