• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP look alike hos Stjärnurmakarna i Mall of Scandinavia

strider

Panerai
watches-4.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Drar lite liv i tråden då jag besökte MoS för första gången (trots att jag arbetat i 7 år 1km därifrån) och knallade in hos Stjärnurmakarna.
Hajade givet vis till när jag såg klockan, Odyssee. Som en blandning av AP Royal Oak, PP Nautilus och IWC Ingenieur.
Bad att få testa den på. Den fanns som både kvarts, kvarts kronograf och automat. Tjejen i butiken påpekade att kvalitén var fullt jämförbar med Longines eller Tag Heuer. Nu är ju detta en riktig designkopia, på gränsen för många, och alldeles säkert om man är ägare av något av originalen den snott design utav. Men, den verkade faktiskt riktigt välgjord. Kvartsaren har ETA verk och även automaten. Safirglas, wr 10atm och satt riktigt bra med 41mm. Jag skulle absolut kunna ha ett sånt freak som semesterklocka exempelvis. Sen kom priset... 7,5K för kvarts och 8,5K för automaten. Det fanns även en dammodell med mop tavla och diamanter för 8,5K. Alltså, hur tänkte man här?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Kanske borde tagit ett handledsskott i butiken, men glömde det :rolleyes:. Det är helt klart att det är Herbelin som @DB15 efterfrågar även om det aldrig gavs klara besked om detta. Men som sagt, hade det varit halva priset hade jag absolut kunnat köpa kvartsaren.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tydligen hade dom en monter på Baselworld 2014 där just denna presenterades. Det kanske kan bli samma typ av hatade designkopia-klassiker som Seiko SQ100 Royal Oak, Bulova
Ännu ett trevligt gammalt varumärke som dras i smutsen....
IMG_6737.JPG
Ja, som du säger är dom inte ensamma och knappast först heller. Jag har ju gamla Rado och Longines som är rena DJ kopior. Men dom kom ju för 30-40 år sedan, man kan ju tycka att den trenden borde lagt sig...
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle skämmas att gå runt med en sån på armen. Men det finns ju folk som bygger kit-cars med folkamotorer i och tycker det är häftigt :dead:
 
Topp