• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apple är övertygade att de kommer sänka Schweiz med sin smartklocka...

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Anders Bagge i idol sportar appleklockan?

Edit: Har för mig att han också har en rätt trevlig samling klockor.
 

dakl

Breitling
Sen jag skaffade apple watch är det den jag har på heltid. Jag har haft svårt att ha den på deltid och ibland sporta mina mekaniska. Känns lite trist, men bekvämligheten med alla noteringar och att kunna dikterara svar på sms och mail från klockan vill jag ha där varje dag. Får bli några andra smycken på andra handleden tror jag - inte alls samma sak som ett vackert mekaniskt ur, jag vet....
 

tictac62

Cartier
Själv är jag trött på och vara uppkopplad hela tiden, så jag har gått tillbaka till min gamla vattenskyddad Sony Ericsson, som man bara kan ringa, messa och ta foto med. Behöver koppla bort mediabruset och att inte vara uppkopplad med wifi och dylikt, stänger även av telefonen i mellanår, och ofta ljudlöst, kände mig hjärntrött, och mår bättre utan Wifi! Back to basic, tror jag på för stora delar av urbranschen, men vi kommer att se en större mångfald på olika klockor, än idag, också! Hej du nu kollar jag ner för i kväll, ha det gött alla på KS!
 

Mr.Chang

Audemars
Blir som med mobiler som måste förnyas hela tiden,föra årets model blir ej kompatibel med årets modell.
Kul första veckan,sen hyll värmare.
image.jpg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Själv är jag trött på och vara uppkopplad hela tiden, så jag har gått tillbaka till min gamla vattenskyddad Sony Ericsson, som man bara kan ringa, messa och ta foto med. Behöver koppla bort mediabruset och att inte vara uppkopplad med wifi och dylikt, stänger även av telefonen i mellanår, och ofta ljudlöst, kände mig hjärntrött, och mår bättre utan Wifi! Back to basic, tror jag på för stora delar av urbranschen, men vi kommer att se en större mångfald på olika klockor, än idag, också! Hej du nu kollar jag ner för i kväll, ha det gött alla på KS!
Hipstervarning!!!:pompus:
w1024h576.jpeg
 

Jimpa

Panerai
Såg att det kommit ett pannband som har typ notisfunktion , pulsmätare och ficklampa ex. Minns inte riktigt för är så otroligt ointresserad utav smartprylarna som kommer, man kan väl lika gärna ha en ring ist för en klocka då? Eller solglasögon med något liknande . Känns helt sjukt att jämföra teknik med hantverk och klockor med programvara . För mig är det två olika världar och kommer aldrig spela i samma liga överhuvudtaget . My2cent
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Schyffert är så jävla vidrig, vill aldrig se en bild på honom igen. #näthat

blir kränkt av honom!

Han är värre än fejkrolex!!

Lätt att sitta och säga att saker kostar 400kr i månaden när man rakar in såna pengar han gör :) fråga valfri medelklassfamilj på bruksort om de vill offra 400 spänn från hushållskassan varje månad :)
Jaja nog med OT :)
Vad sägs om att nypa igen, alternativt gå OnT ?
 

Galaxy

Rolex
Tycker Schyffert är skitrolig

Tror inte Apple Watch konkurrerar ut Schweiz även om det känns som en mkt bra träningsaccessoar
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Blir som med mobiler som måste förnyas hela tiden,föra årets model blir ej kompatibel med årets modell.
Kul första veckan,sen hyll värmare.
image.jpg
Hur menar du med att förra årets modell inte kommer vara kompatibel med årets modell? Var försvinner kompabiliteten menar du?

Mjukvaran är inga problem så den kan du ju inte syfta på, Apple är bra på att vara bakåtkompatibla. Som exempel släpptes nyligen iOS 9.x. Den mjukvaran är kompatibel bak till iPhone 4s, som släpptes 2011 - d.v.s. 4 år sedan.
 

bluetrain

Cartier
Först var jag ganska så skeptisk men efter att ha klämt en andra gång och fått lite demo från applepersonalen så har jag väl så smått börjat inse potentialen och att det nog kan bli rätt bra efter ett par iterationer. Najs vid träning att inte behöva släpa med telefonen utan kunna offlinetanka lite spotifylistor, få pulsmätaer, kanske runkeeper osv. Sen vet jag inte hur mkt oro kvalitetstillverkarna från Schweiz behöver känna egentligen? Apple watch (eller liknande) kan bli ett trevligt komplement utan tvekan. Men notera återigen, som ett komplement, inte i livet att det kommer ersätta något mekaniskt verk här inte. :)
 
Topp