• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Are you Rolex or Patek?

Rolex eller Patek?

  • Rolex

    Röster: 75 69.4%
  • Patek

    Röster: 33 30.6%

  • Totala väljare
    108

Falcone

Cartier
2-Faktor
Båda såklart.

Oklart vilket syfte klippet har, knappast särskilt informativt och full med tveksamma generaliseringar. Jag köper att man inte hinner med mycket på 2 minuter men det kändes lite onödigt.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Måste man välja?..........
Seriöst så skulle det just nu vara svårt att klara sig utan en sport-rolex.
/j
 

Sond

Patek
Att inte vilja ha en Patek när man är klockintresserad tycker jag är märkligt. Men om jag är Rolex eller Patek? Antagligen Rolex då jag inte vill betala så mycket pengar som krävs för PP. Om jag nu inte vinner en massa pengar..:)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Mjaa jag är nog ändå rolex med hänvisning till dess forna bärare, brando, mcqueen, paul newman.....jag idoliserar inte män, men dessa kommer bra nära.
 

David

Bödeln
Rolex

Errol-Flynn-sailing.jpg



Patek

gottlieb_2-061010.jpg
 

Whedda

Rolex
Efter att ha sett videoklippet säger jag 50/50...

Jag älskar det diskreta i Patek som glider under radarn för 90% av befolkningen (som jag ändå är helt ointresserad av)
Samtidigt finns en helt otrolig charm och känsla i Rolex historik av välbyggda klockor.

Jag älskar att prata om klockor och jag gillar klockor som är 100 gånger dyrare än de ser ut att vara så en blandning av de bägge känns optimalt.

Btw..Det känns bara mer och mer påtagligt att man som klockidiot inte riktigt levt förrän man ägt en Patek. Måste göra något åt det!
 

JesperO

Rolex
värdelös film...
jag är jag, inte något klockmärke...
Gillar Rolex och Patek, har Rolex, har inte Patek - vill ha Patek (Nautilus tack, eller Calatrava), kastar ut fru och barn så kanske det går.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Just nu Rolex. Mest för att budget inte tillåter en Patek i dagsläget... men en vacker dag :happyhappy:
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Förbluffad och mållös över resultatet i den här röstningen.


Hurså?
Rolexägarna är betydligt fler än Patekägarna här på forumet. Patekägarna här äger eller har någon gång tidigare ägt en Rolex medan det omvända inte nödvändigtvis behöver vara sant.
 
Topp