• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Armand Nicolet

Ett märke jag helt missat, med en ganska intressant historia verkar det som, och fina klockor.
Sitter någon på forumet på en armand nicolet?
Dela gärna med er av erfarenheter.

image.jpg

Har också missat AN. Moddade ETA vad jag kunde hitta. Men hittar inte mycket om resten utav kvalitén.

märkligt, då de enligt den boken jag läste om dom i står att de byggde upp sin verksamhet på att sälja sina egna urverk till andra stora märken

De första modellerna vi tar hem är Arc Royal och Mo2! följ oss på instagram armand_nicolet_sweden så kommer bilder. mer info kommer här ganska snart.

Alla urverk byggs av armand nicolet själva. ;)
På hemsidan står det att deras contemporary linje är baserade på eta-urverk och sedan finns det en O.H.M (Original Historical Movement) serie som produceras i limiterad utgåva då de restaurerar vintage urverk till modern finish. Typ Venus 175 som sitter i Nicolet 07.
attachment.php

På hemsidan står det att deras contemporary linje är baserade på eta-urverk och sedan finns det en O.H.M (Original Historical Movement) serie som produceras i limiterad utgåva då de restaurerar vintage urverk till modern finish. Typ Venus 175 som sitter i Nicolet 07.
attachment.php
helt rätt av dig fel av mig. Sena kvällar här hemma ;) Första klockorna är nu hemma och de känns bra.

Väcker denna insomnade tråd igen.
Varför skulle jag behöva snubbla över det här märket?!
Allt (nästan) dom gör är ju supersnyggt, och väcker ett grymt habegär!
Inte allt för dyra heller... vilket kan bli dyrt...
Jag kände mig helt tvingad att beställa hem den här skönheten, även om jag tror att den kommer kännas för liten...

Nicolet.jpg

• Like
Reactions: JLC
Har en AN day date i polerat stål med mörkblå tavla. Köpte den i ett spontan bytesaffär utan att veta något om märket. Överraskande bra kvalitet och finnish. Kan nogbli fler klockor av detta märke. Börjat kolla på deras äldre dykare…

Tillbaka
Topp