• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armband till armen, inte klockan

Ceramic

Cartier
+1 på Oskar Gydell
image.jpeg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag bär armbandsur och icke krims krams,därför jag är här!
Om du är intresserad av pärlarmband då kom du till fel forum!
Jag startade en tråd eftersom jag tycker att det kan var snyggt med armband och ville ha tips på vart de kan köpas.

Nästa gång föreslår jag att du tar ett par djupa andetag, klappar din fina katt och surfar vidare till en annan tråd :)
 

Aelgen

Omega
Vet inte om jag drabbats av lätt Alzheimers men jag kommer inte på något annat ord för det jag letar efter än armband och det är helt hopplöst att söka efter på KS.

Jag tänker på de fina armband jag ser att folk här kompletterar sina klockor med. De ser ut att vara i trä, metall, glas, plast osv.
Finns det någon bra nätbutik som säljer såna?

Exempel från en tråd:
2015-12-04-09-08-02-edit-jpg.225095

Haha kul att se sin egen arm helt plötsligt... Armbandet med dödskallarna är från London-baserade North Skulls som gör sjukt många snygga armband. Det andra är från NK, minns inte vilket märke.

Jag har inte haft armbandet så länge men än så länge verkar det inte slita nämnvärt på klockan. Men det är ju alltid en risk med metall mot metall. Jag gillar dock looken så tar den chansen helt enkelt.
 

Psykel

Patek
Hur är det med armband som innehåller metall, sliter de mycket på klockan?
Kan inte tala för helmetallarmband, men om du kikar på min profilbild så ser du ett armband med mässingsankare som jag alltid bär tillsammans med min Certina. Den har fått mer märken på länken från desk dives än på boetten från armbandet. Bara man undviker armband med skarpa kanter så borde det inte vara nån fara.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Haha kul att se sin egen arm helt plötsligt... Armbandet med dödskallarna är från London-baserade North Skulls som gör sjukt många snygga armband. Det andra är från NK, minns inte vilket märke.

Jag har inte haft armbandet så länge men än så länge verkar det inte slita nämnvärt på klockan. Men det är ju alltid en risk med metall mot metall. Jag gillar dock looken så tar den chansen helt enkelt.
Vi DSSD-ägare måste hålla ihop ;)

Hittade också Northskull och la in en länk ovan.
 

Molgan

Cartier
Nog kan jag tycka att ett flertal armband i gälla färger och annat utstickande bara signalerar -"titta på min handled, titta på min klocka!!!"
Har för övrigt inga tips till OP annat än diverse hantverkar-mässor, där dräller det av krimskrams :cool:
 

Joseph

Cartier
Ingen normal metall eller vanliga pärlor i sten borde väl kunna repa en keramisk boett?
Ser nu att jag skrev lite fel. Menade såklart att det kanske blir fler armband bredvid klockan med en keramisk boett.
En fet guldlänk har jag funderat på! På motsatt sida. Är det för mycket?
Handlar väl en del om var och när, vilka miljöer och vilket umgänge. Men i slutändan handlar det om vad du känner sig bekväm i.

Inte alla som kan bära upp en guldlänk heller :cool:

upload_2016-7-20_17-40-30.png


Men allt för ofta blir det såhär istället

upload_2016-7-20_17-45-11.png
 
Topp