• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armida A9 500m No-date, efter (nästan) en månad på näven

philip.eldh

Omega
2-Faktor
Nu kommer en liten snabb recension av Armida A9:an.

För nästan en månad sedan så köpte jag en Armida A9 No Date av @alfgren
Detta ur har en Seiko NH35A i sig och består av rostfritt stål (förmodligen 316L). Den kom från Alfgren på länk, och även inkluderat med gummirem. Klockans länk känns som bra, men inte fantastiskt kvalité, vilket är att förvänta sig från den här prisklassen. Lite samma känsla som hos Seiko-länkarna. Inte riktigt lika stabil och känns lätt men inget man tänker på när den sitter på armen. Jag måste säga att jag personligen är väldigt nöjd med klockan. Den känns stabil och den känns som att den kostar mer än vad Armida tar för den (349 usd inkl frakt ex tull). Och jag fick den för ett riktigt pangpris! Den här klockan köptes som en sommarbeater men den har nästlat sig in till att bli en av mina favoriter. Själva klockan känns stabil och har en bra vikt. Urverket är en riktig arbetshäst, boetten känns stilren och snygg. Urtavlan och svärdvisarna har en fantastisk lume och på tal om svärdvisarna och urtavlan är båda två riktigt härliga i min mening. Safirglas är bara en sån jäkla härlig bonus! Nu rockar jag den på ett handgjort ammoläderband från MJleather som hängt kvar då den är för liten för min FC.

Jag kan inget annat än rekommendera den här klockan! Och nu, några bilder på skönheten.
HF30Wmx.jpg


R2ckSKT.jpg

gyCh6tH.jpg

4lywsc2.jpg
 

Case

Panerai
Min favorit från Armida. Har jagat en vid tillfälle, men aldrig slagit till. Förmodligen för att det känns som en hommage, men det kanske bara är larvigt...
 

philip.eldh

Omega
2-Faktor
Min favorit från Armida. Har jagat en vid tillfälle, men aldrig slagit till. Förmodligen för att det känns som en hommage, men det kanske bara är larvigt...
Det är väldigt tydlig Hommage. Men som beater tycker jag personligen Att det är okej. Bättre en hommage med ett bra urverk än en fejk ;)
 

philip.eldh

Omega
2-Faktor
Bra lume!
Det enda som "stör" mig lite är att lumeploppen inte är centrerad i en triangel som det brukar göra på dykklockor.

förstår det, jag gillar dock den solitära ploppen dock!

Absolut, den är ju inte som en Steinhart. Men ändå... :confused:

Hahaha nä eller invictas pro-diver ;) Men ja, hellre en hommage som beater än en replika-klocka. Jag ser mig inte riktigt använda min FC som beater eller en framtida 114060 :p
 
Topp