Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk

Arvegods - Vad äger jag för 39årig klenod?

Diskussion i 'Vintage' startad av Mios2732, 3 juni 2017.

1. Mios2732
    Trådstartare

Mios2732 Ewok

Tack! Min farfar var nog i principsak inte så fäst vid den, han snöt sig i näven o högg ved. Så är nog mer ordningsamheten i honom och min far (som också snöt sig i näven och högg ved helst) som är förtjänsten i dess goda skick. Men ny generation som äger den nu. ;)

2. Mios2732
    Trådstartare

Mios2732 Ewok

Tack för dina fina ord, uppskattar tiden och råd!

Rozzy gillar detta.
  3. Mios2732
    Trådstartare

Mios2732 Ewok

Tack!

4. Mios2732
    Trådstartare

Mios2732 Ewok

Tack för att du intresserat dig och svarat med vad du (troligtvis rätt kunnig) tror! :)

5. Mios2732
    Trådstartare

Mios2732 Ewok

Tack! Är dock inga bucklor på baklocket, är nog bilden som ljög. Finns en minimal repa i höjd med hans efternamn, på den glansiga delen. Annars inget. Vilket är trevligt, oavsett hur jag än må göra.

Schysst med länken, har inte ens hunnit så långt (hehe) att se mig för nu när jag vet modellnamnet. Men jag blir faktiskt mer sugen på att behålla den efter era fina ord och skänka pengar ifrån plånboken ist för det var tanken vid en ev försäljning. :happyhappy:

6. Rey

Rey Y-Wing pilot

Från:
    Östersund
    Kul att höra! Lycka till och hoppas den kommer till användning också! :)

Mios2732 gillar detta.
  7. Psykel

Psykel X-Wing Pilot

Från:
    Sollentuna
    Fin! Jag hittade min farfars förtjänst-Certina från 1977 häromveckan som jag bär ibland. Kul med lite släktband, liksom! Jag tycker att du borde behålla den och bära den vid speciella tillfällen!

Mios2732 gillar detta.
  8. Sebran

Sebran Stormtrooper

Pratar vi sälj eller köpa?

18k ligger idag på 220kr/gram om man vill sälja.

9. Rey

Rey Y-Wing pilot

Från:
    Östersund
    Vi pratar handelsvärdet på börsen. Företagen som köper av privatpersoner ligger såklart lägre så att det finns marginaler. Skulle man sälja direkt till smältbolag istället så kan man få upp mot 97-98% av värdet vad jag minns.

10. Mios2732
    Trådstartare

Mios2732 Ewok

Kul för dig med! Ja, det blir så. Blir lite mer kär i den efter varje gång jag kollar på den :)

Psykel gillar detta.