• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Att förlägga sin klocka, måste hänt fler.

Jag skulle sälja min Speedmaster och hade förvarat den på under en tid.
Det var dock dags att ta med klockan hem och jag hade plockat ordning allt för transport.
Jag har bråttom då jag och min sambo skulle ha gäster. Jag skyndar in på vårt lokala Ica och köper de varor som behövs till den trevliga middag som väntar!
I samma anda slänger jag mig upp på cykeln och trampar hemåt.
Det är först när jag varit hemma en stund och går förbi ”klockförvaringen” som den första varningsklockan ringer.
”Vart f*n la jag klockan?”
Lägenheten är inte överdrivet stor så tillskillnad från tidigare talare så inser jag snabbt att klockan inte finns i lägenheten.

Jag möter gästerna och sambon i dörren och ropar något osammanhängande samtidigt som jag kastar mig upp på cykeln.

Cyklar till Ica och finkammar affären, inte ett spår. Får även hjälp av personal som letar och även försöker att kolla kamerorna, utan framgång (system från stenåldern, går inte att navigera).

Med en klump i magen cyklar jag hem för att umgås. Kvällen och natten är lång innan jag kan ringa kollegan på morgonen som berättar att påsen med klockan står vid larmcentralen på jobbet.

Jag har för (o)vana att lägga in mina klockor i skyddande - rena - strumpor innan jag g(l)ömmer dem. Vilket fått till följd att klockorna blivit ännu svårare att hitta, och att jag dessutom blir väldigt förväntansfull varje gång jag hittar en strumpa någonstans :bored:

Jag har för (o)vana att lägga in mina klockor i skyddande - rena - strumpor innan jag g(l)ömmer dem. Vilket fått till följd att klockorna blivit ännu svårare att hitta, och att jag dessutom blir väldigt förväntansfull varje gång jag hittar en strumpa någonstans :bored:
Så nytvättade strumpor innebär ett nyuppdraget ur, hoppas du har dykare.

Var på hojparty på den goda tiden då kroppen inte gnällde över en natt eller två i ett litet tält. Vaknar en morgon (och har en och annan minneslucka av vad som gjorts natten innan) utan min kära Citizen Crystron vilken jag köpt för min första riktiga lön. Och tyckte så klart att den var dinkan man skulle ha på armen... Letade överallt efter kärleken, men ingenstans fanns den att finna:(. Trettio år senare undrar glinen om de får kolla om det gamla tältet fortfarande duger till en övernattning på rockfestival, och det fick de så klart, kunde ju lämnas kvar på festivalen om de ville. Efter att de rest tältet kommer dotter in och undrar om jag vet vad det är för klocka hon hittat i sidofacket på innertältet!!! Min Crystron fungerade perfekt efter batteribyte:):)
Magisk story!
Bild på klockan? (Och kanske tältet?)

IMG_0923.JPG
Magisk story!
Bild på klockan? (Och kanske tältet?)
Klockan har jag så klart kvar,och den mår riktigt bra!!! Men tältet har lämnat in....
Edit: Och originallänken hänger också med;)

Sålde min Hulk till @BasOmega, väldigt trevligt affär där köparen hade åkt nästan 50 mil för att möta upp mig.
Väl på plats och efter inspektionen av klockan fick jag pengarna på swish och överlämnade påsen till köparen, vi skakade hand och båda gick därifrån och var väldigt nöjda...

Efter 10 min ringde telefonen och jag trodde då att @BasOmega ville väl återigen tacka för en trevlig och smidig affär...MEN till min förvåning frågade en panikslagen @BasOmega varför klockan inte låg i boxen...?

Vad i HELVETE...!!!! Tittade snabbt på min vänstra handled men såg då bara min GMT C... drog fram högra handleden och insåg snabbt att jag hade glömt att lämna över Hulken haha...:)

Sålde min Hulk till @BasOmega, väldigt trevligt affär där köparen hade åkt nästan 50 mil för att möta upp mig.
Väl på plats och efter inspektionen av klockan fick jag pengarna på swish och överlämnade påsen till köparen, vi skakade hand och båda gick därifrån och var väldigt nöjda...

Efter 10 min ringde telefonen och jag trodde då att @BasOmega ville väl återigen tacka för en trevlig och smidig affär...MEN till min förvåning frågade en panikslagen @BasOmega varför klockan inte låg i boxen...?

Vad i HELVETE...!!!! Tittade snabbt på min vänstra handled men såg då bara min GMT C... drog fram högra handleden och insåg snabbt att jag hade glömt att lämna över Hulken haha...:)
Kan tänka mig att han var lite svettig. Åka femtio mil bara för att bli totalblåst på mycke pengar.
Hade kunnat vara en tråkig hemresa :D

Min certina i 14k gled ur väskan på väg till ett viktigt jobb. Upptäckte förlusten en timme efter händelsen och skickade brorsan som hittade klockan på ett elskåp i närheten.

Förvisso inga stora summor det rörde sig om men fortfarande ett par tusenlappar jag gärna behöll.
20171127_143343.jpg

Skall överlämna en ”Batman” till samma person @BasOmega idag som jag förmedlar till honom, får se om vi lyckas.:D

Glömde min klocka på köksbordet en gång, paniken som uppstod när jag ser min son lyfta denna i luften med ett leende var långt ifrån njutfull. När den dessutom landade med glaset neråt i klinkergolvet vart det en dyr historia....

Tillbaka
Topp