• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Att göra en klockresa från billigt till dyrt och tillbaka?

Hur går din klockresa?

• Jag har "mycket" pengar i mina klockor och är glad och lycklig med det

Röster: 56 25.5%
  • Jag vill inte ha så mycket pengar i mina klockor längre, vill minska samlingen etc

Röster: 25 11.4%
  • Jag har numera sålt av det dyra och finner mer lycka och användning i billigare alternativ

Röster: 24 10.9%
  • Jag har ännu inte hunnit utforska/testa det jag vill, avser att slösa mer osv

Röster: 115 52.3%

• Totala väljare
    220
Det är nyfikenhet. Det är väl ändå ett diskussionsforum - och det finns väl inga regler som säger att man bara ska få diskutera klockorna i sig.
Vår hobby är trots allt inte gratis, om man nu ska prata rent ekonomiskt - och inte alltid helt problemfritt ur etiska, moraliska, prioriteringsmässiga och övriga perspektiv för alla på samma sätt som det kanske är för dig. Det är ju det diskussionsforum finns till för - att diskutera högt och lågt inom aktuellt ämne.

Precis som det kan skrämma bort vissa nybörjare inom klockvärlden, så kan det lika väl öppna upp en ärlighet och transparens om vad våra egna klockresor har gjort för oss själva, hur vi prioriterar, vad vi lärt oss uppskatta osv.
Som sagt, jag har antagligen skägglossning och är allmänt grinig...

Har gjort exakt den resan, börjat med plastklockor typ Casio och dyl, steppat upp lite och kulminerat på helguldsdaytona.. dock funkade det inte, mer tillfreds med min nuvarande mer anspråkslösa ståltripple.

F7525775-0AD2-48BF-984A-A37C98060C13.jpeg
Ha ha dina tre raketer flyger inte under min radar. Magisk, mogen och så snygg...frågan är bara hur länge du orkar med att leva med en perfekt trippel innan det (inte de) blir lite tråkigt och det börjas om igen?:)

Ha ha dina tre raketer flyger inte under min radar. Magisk, mogen och så snygg...frågan är bara hur länge du orkar med att leva med en perfekt trippel innan det (inte de) blir lite tråkigt och det börjas om igen?:)

Bara gudarna vet :)
Har dock ägt och burit 5712 i två år, fortfarande magi att ta på.
De andra två jönsarna har även de mkt skön aura, tror de får hänga med ett tag.

:watching:...det är kul med fina ting som klockor, men det kan bli som en fin bil som aldrig används, för min del tycker det är roligt med saker som kan användas och skänka glädje i vardagen...Pengar på konto eller saker i ett bankfack är sällan kul tycker jag..

Tillbaka
Topp