• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att tänka på vid begagnatköp (Rolex Submariner 16613)

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag ser inte poängen med att serva något som får toppbetyg när man kollar hos urmakare.


Det är väl upp till var och en om man vill låta serva den eller inte, eller får man inte det helt plötsligt?

Om jag köper en klocka för mina surt förvärvade pengar så gör jag väl vad jag vill med både klockan och pengarna.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är väl upp till var och en om man vill låta serva den eller inte, eller får man inte det helt plötsligt?

Om jag köper en klocka för mina surt förvärvade pengar så gör jag väl vad jag vill med både klockan och pengarna.

Du gör såklart vad du vill.

Hoppas dock att trådskaparen är smartare än att lyssna till ditt råd och punga ut 5k på en service som kanske inte behövs.
 

Bolio

Panerai
Tror att du kan nöja dig om den är ny servad, full service historik fyller nog inget större värde. Priset hittar du nog en fin kring 50K och jag har sagt det förut men ett bra råd på just denna modell är att försöka hitta en M-modell för jag är övertygad om att den kan bli en fin värde ökning på den i framtiden pga att m-modellen har Rolex texten samt id nr i inner ringen. Och förutom det så har ju de senare modellerna av 16613 guld på låset också vilket utseende mässigt är en stor skillnad mot de lite äldre.

Lycka till.
 
Topp