• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att tänka på vid köp från Chrono24?

Planerar snart ett första inköp från Chrono24 då jag är på jakt efter en helsvart IWC Portuguese, de dyker inte upp så ofta begagnade här i Sverige. Hittade denna som verkar trevlig men vill så klart vara säker i mitt köp, hur ser jag till att allt går rätt till och att jag inte tar någon risk? Utgår från att någon slags betaltjänst behöver användas, Paypal eller liknande.

http://www.chrono24.se/iwc/portugie...uese--mod85.htm&models=85&manufacturerIds=124
 

Noami

Cartier
Säkrast är väl att träffas på riktigt och gå till en AD med den. Svårt, om inte omöjligt, att göra en distansaffär genom internet utan att köparen tar någon risk.
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Finns säkert 10 andra liknande trådar sök där efter info och använd gamla trådar samt starta inte nya i onödan :)
 

Apansson

Torpare
Köper du via paypal har du typ noll risk själv, därför brukar inte supermånga säljare erbjuda det eftersom de då måste ha väldigt vattentäta bevis för att de skickat rätt objekt för att inte kunna bli bålsta själva.
 
Topp