• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet 15710ST.OO.A002CA.01

M021

Rolex
2-Faktor
Missat helt. Bara jag som står kvar på perrongen medan alla andra hoppat på tåget?
Detta var en av grejerna jag saknade då jag ägde den tidigare modellen, 15703st. Men såg det av en slump såhär på kvisten. När hände det här? Har det uppmärksammats här på forumet? Antar att det hände i skymundan av den vita urtavlan..

AP Divern har gått och blivit med glasbakboett som de carbon modellerna.
Skärmavbild 2015-12-13 kl. 23.16.27.png
 

Oew

Rolex
Missat helt. Bara jag som står kvar på perrongen medan alla andra hoppat på tåget?
Detta var en av grejerna jag saknade då jag ägde den tidigare modellen, 15703st. Men såg det av en slump såhär på kvisten. När hände det här? Har det uppmärksammats här på forumet? Antar att det hände i skymundan av den vita urtavlan..

AP Divern har gått och blivit med glasbakboett som de carbon modellerna.
Skärmavbild 2015-12-13 kl. 23.16.27.png
Som jag förstått det så var ju baksidan en av de största förändringar när modellen uppdaterades. Även avsaknaden av "wet dial". Personligen gillar jag 15703 bättre, snyggare urtavla och tycker att genomskinlig baksida blir snyggast på manuella.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Presenterades på SIHH i början av 2015, så visst är det en ganska ny historia. Mycket riktigt baksida i safirglas, utöver att 15710 som nämnts ovan finns tillgänglig även med vit tavla. Safirglasbaksidan medför 0,2 mm tillägg i tjocklek, till 14,1 mm. Tror inte det finns några andra skillnader jämfört med 15703.
Är faktiskt AP Divern jag nu har mitt sikte inställt på. Den är rätt bitig, men jävlar vad den suttit bra på mig när jag provat! :)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Osexigt litet urverk i den boetten :p, resten av utrymmet kan man väl gömma sin stash i antar jag ;)
 
Topp