Jag var livrädd för 33mm, ack så fel jag hade. Sitter bättre än de flesta klockor jag ägt.33mm låter litet, men i slutändan är det endast du som kan avgöra![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag var livrädd för 33mm, ack så fel jag hade. Sitter bättre än de flesta klockor jag ägt.33mm låter litet, men i slutändan är det endast du som kan avgöra![]()
Bra fråga förvisso; det jag tror att jag reagerade mest på var att jag tyckte att den kändes väldigt tunn, men med det sagt kan det säkerligen vara så att jag testade fel modellTestade du rätt herrmodell? Den länken är lika bred som på 36 mm och med sin integrerade länk kan den inte ha varit alldeles för liten? Ungefär som DJ, och inte mindre än 34 mm motsvarande.
väldigt intressant att se. Den strlk. ser ju betydligt mer harmonisk ut om man jmf. med de 41mm varianter som verkar vara de mest sålda.AP 33mm vs PP 36mm
![]()
![]()
Är en av få som tycker RO gjordes för stor med Jumbon. Tycker 33/36 mm ser mycket bättre ut på folks handleder. Bättre harmoni.väldigt intressant att se. Den strlk. ser ju betydligt mer harmonisk ut om man jmf. med de 41mm varianter som verkar vara de mest sålda.
Jumbon, då inkluderar du även 15202? (eller är det den som är jumbo, tänker iom att 15400 & 15500 är större). Ser du samma på PP, har inte sett de mindre modellerna där heller, men 5711 uppskattar jag strlk. på.Är en av få som tycker RO gjordes för stor med Jumbon. Tycker 33/36 mm ser mycket bättre ut på folks handleder. Bättre harmoni.
Det är den ursprungliga 39 mm RO jag syftar på ja. Nautilusen är ju kortare bandhorn till bandhornspets så den klarar sig bättre i min mening. Däremot blir tex Nautiluskronografen knas i proportionerna. Den var helt klart ett misstag enligt mig sett till originalet och Pateks kundsprofil sedan tidigare.Jumbon, då inkluderar du även 15202? (eller är det den som är jumbo, tänker iom att 15400 & 15500 är större). Ser du samma på PP, har inte sett de mindre modellerna där heller, men 5711 uppskattar jag strlk. på.
Sorry om jag highjackar tråden, var intressanta frågor.
tack för tipset, är det vanligt att de pajjar, eller menar du kanske att en service ligger på ca 20k?Var försiktig med gamla kvartsklockor från tex AP, kan nog lätt kosta 20 000 kr (minst) att laga den.
Här ser ju definitivt inte en 33mm PP mindre ut än en 36mm AP, dock inte en Nautilus 33mm som kanske är "nättare"?AP 33mm vs PP 36mm
![]()
![]()
Patek är 36mm och APn är 33mm.Här ser ju definitivt inte en 33mm PP mindre ut än en 36mm AP, dock inte en Nautilus 33mm som kanske är "nättare"?
De lagar inte kvartsverket längre utan byter ut det helt. Därav den ev dyra servicekostnaden.tack för tipset, är det vanligt att de pajjar, eller menar du kanske att en service ligger på ca 20k?
Håller med. Har provat några olika referenser modeller och för mig blev till och med en 36mm 14790 med ruggigt tajt länk för "stor" längdmässigt.Är en av få som tycker RO gjordes för stor med Jumbon. Tycker 33/36 mm ser mycket bättre ut på folks handleder. Bättre harmoni.
tack för tipset, är det vanligt att de pajjar, eller menar du kanske att en service ligger på ca 20k?
20 000 kr kanske är i översta laget, men var beredd på att det kan bli riktigt dyrt att äga en äldre märkeskvarts, speciellt från AP! Handlar inte bara om batteribyten om man har otur!De lagar inte kvartsverket längre utan byter ut det helt. Därav den ev dyra servicekostnaden.