• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Auktionstips (ej klockor)

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Det finns ju en tråd om auktionstips för klockor, men tänkte att vi även kan samla intressanta, roliga, konstiga och värdefulla auktionstips som inte är klockor i denna tråd.
Jag börjar med denna:
Rätt märklig och pervers pryl att ha hemma. En skalle fylld med nakna kvinnor och kön.
hd_item_987638_92e25b5aa0.jpeg
hd_item_987638_a1554cdc05.jpeg
hd_item_987638_b7ccc22a3a.jpeg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Salutkanoner räknas inte som vapen. Då hade de behövt säljas på separat vapenauktion. Däremot krävs tillstånd från polisen om man ska skjuta inom detaljplanerat område. Jag har själv skjutit salut många gånger i samband med bröllop och andra högtider.

5F728B87-E04D-4B4F-8371-2BC88B966FAB.jpeg

Här ser ni en fin eldkvast vid ett bröllop. Självklart med kavajen ut-och-in.

Jag har själv spaning på en speciell modell av salutkanon. Karl XII fältkanon från Svensk Metallkonst.

1643866898441.jpeg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Är det premium när det kommer till herrlektyr? Att det är patina och proviniens förstår jag såklart!
Om det är premium beror nog mycket på just proveniensen föreställer jag mig. Det här är dock ingen nisch jag snöat in ordentligt på så man bör nog ta mina gissningar om vintageherrtidningsmarknaden med en rejäl nypa salt.
 
Topp