• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Autavia 2446 värde?

Jag följer en auktion på en Autavia 2446 tror det är en 3rd varianten? Klockan har legat orörd i många år så den är i behov en service men klockan verkar vara i bra skick för övrigt eller vad säger ni? Det som är roligt att det följer med gamla papper på klockan :)

Jag har svårt att skilja på de olika utgåvorna av dom första Autavia så vad kan vara ett rimligt värde på en sån här klocka? Man vill ju inte överbjuda!
_20151102_082805.JPG
_20151102_082601.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
I bra skick är de väl uppe i 50'? Denna ser ut att vara i lite sämre skick med böjd? timvisare och lite smutsig tavla. Vridringsinlägget lite slitet och svårt att bedöma boett på dessa bilder. Vet inte vad papper är värt här, men känns ovanligt så det lär vara en del premium på det.
 
I bra skick är de väl uppe i 50'? Denna ser ut att vara i lite sämre skick med böjd? timvisare och lite smutsig tavla. Vridringsinlägget lite slitet och svårt att bedöma boett på dessa bilder. Vet inte vad papper är värt här, men känns ovanligt så det lär vara en del premium på det.
Tack för upplysningen med timvisaren det hade jag inte tänkt på det ser ju lite märkligt ut. Jag får se hur högt den går men man då känns det som kan vara med till runt 25-30 tusen i alla fall sen får man ju tänka att det kostar att få fart på den gamla klockan också. Vet du hur dessa Valjoux 72 verken är ? Går det få tag i delar samt brukar det vara mycket som behöver bytas på dom när dom har legat orörda många år ?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack för upplysningen med timvisaren det hade jag inte tänkt på det ser ju lite märkligt ut. Jag får se hur högt den går men man då känns det som kan vara med till runt 25-30 tusen i alla fall sen får man ju tänka att det kostar att få fart på den gamla klockan också. Vet du hur dessa Valjoux 72 verken är ? Går det få tag i delar samt brukar det vara mycket som behöver bytas på dom när dom har legat orörda många år ?
25-30 kommer nog tyvärr inte räcka till denna. Det kan nog finnas Heuer samlare eller handlare som har klockor/delar som tavla/visare/bezel som vill betala för att få ihop till en fin klocka med papper. Men är det en mindre auktion så kanske den går under radarn.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för upplysningen med timvisaren det hade jag inte tänkt på det ser ju lite märkligt ut. Jag får se hur högt den går men man då känns det som kan vara med till runt 25-30 tusen i alla fall sen får man ju tänka att det kostar att få fart på den gamla klockan också. Vet du hur dessa Valjoux 72 verken är ? Går det få tag i delar samt brukar det vara mycket som behöver bytas på dom när dom har legat orörda många år ?
Bra verk och det finns ju en hel del delar rent generellt. Om just den finishgrad Heuer hade är lätta att få tag på vet jag inte men tycker de ser rätt ordinära ut så det skall väl inte vara några problem. Kostar lite pengar men i sammanhanget är det väl ok.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Den där kommer gå dyrt om den inte auktioneras ut på någon sjukt liten random auktiinsfirma. Papper plus eventuell spårbar proveniens samt den mer sällsynta bezelvarianten kommer dra upp priset, det är dessutom ingen compressorcase. Service bryr sig inte någon samlare om, det är bara att serva den, om inte idag så om nåt år...
 
Topp