Jamen just att den kan vara klumpig.Motivera en skx007?Varför då?
Bara köp den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jamen just att den kan vara klumpig.Motivera en skx007?Varför då?
Bara köp den.
Seikon är mest prisvärd imo. Certinan är dock elegantare och inte lika tokvanlig som skx. Certinan har en länk med berydligt mycke högre kvalitetskänsla. Finns i både stål och titanium och med olika färg på tavlora. Tänk på att titanium repas lättare. Min röst blir Certinan då den fungerar ok med vita skjortan och den är snyggare. Svart tavla
Är väldigt novis, så funderar på att kliva in på en SKX007 bara för att komma in i själva klockvärlden. Men vissa säger att den är hockeypuck-aktig, stämmer det? Är den klumpig på så vis?
Jag vill ha en vardagsklocka som jag kan ha lite när som, på jobbet, eller när jag glider ut i shorts och tisha i sommar. Du vet, all-round.
Kan vara värt och nämna att jag jobbar inom finans, även om det är ett litet kontor, så kanske inte passar in där?
Du snackar under 2000kr för en automatisk isocertifierad dykarklocka som har hållt som modell i över 20 år. Modellen är kultförklarad och den goda anledning till det är att den är riktigt riktigt billig i förhållande till vad man får. Personligen tycker jag man ska börja med billiga klockor och klättra uppåt, på så sätt lär man sig kvalitetsskillnader mellan olika prisklasser och lär sig uppskatta mervärdet som dyrare klockor ofta medför.Jamen just att den kan vara klumpig.
Du är en vis man, @yonsson. Satt och diskuterade med en vän igår som har haft detta intresse lite längre än mig. Jag resonerade att i och med jag är relativt ny inom detta område så är det nog bäst att jag sakta men säkert klättrar inom detta område. Man borde kanske börja med en SKX007 då.Du snackar under 2000kr för en automatisk isocertifierad dykarklocka som har hållt som modell i över 20 år. Modellen är kultförklarad och det finns den goda anledning till det är att den är riktigt riktigt billig i förhållande till vad man får. Personligen tycker jag man ska börja med billiga klockor och klättra uppåt, på så sätt lär man sig kvalitetsskillnader mellan olika prisklasser och lär sig uppskatta mervärdet som dyrare klockor ofta medför.
Kör bara!
Skulle det visa sig vara helt fel för dig, vilket jag inte tror att det är, så är det bara att kränga vidare.Du är en vis man, @yonsson. Satt och diskuterade med en vän igår som har haft detta intresse lite längre än mig. Jag resonerade att i och med jag är relativt ny inom detta område så är det nog bäst att jag sakta men säkert klättrar inom detta område. Man borde kanske börja med en SKX007 då.
Tack igen!
Nej du är inte en vis man @yonssonDu snackar under 2000kr för en automatisk isocertifierad dykarklocka som har hållt som modell i över 20 år. Modellen är kultförklarad och den goda anledning till det är att den är riktigt riktigt billig i förhållande till vad man får. Personligen tycker jag man ska börja med billiga klockor och klättra uppåt, på så sätt lär man sig kvalitetsskillnader mellan olika prisklasser och lär sig uppskatta mervärdet som dyrare klockor ofta medför.
Kör bara!
Seikon är mest prisvärd imo. Certinan är dock elegantare och inte lika tokvanlig som skx. Certinan har en länk med berydligt mycke högre kvalitetskänsla. Finns i både stål och titanium och med olika färg på tavlora. Tänk på att titanium repas lättare. Min röst blir Certinan då den fungerar ok med vita skjortan och den är snyggare. Svart tavla
http://www.orientuhren.de finns. Inom EU dessutom så du slipper eventuella kostnader som ofta tillkommer då man beställer från exempelvis Creationwatches.Blir nog en orient ray för mig då jag vill ha en lite "plattare" klocka som kan glida under skjortärmen. Får bli från E-bay för cirka 2t ifall ingen annan kan tipsa om hemsida? Creationwatches hade den inte.
Om jag inte misstar mig så mäter en Ray och SKX007 båda 13mm i tjocklek. Sen kan Orienten möjligtvis ha en mer "smidig" design och kännas tunnare.Blir nog en orient ray för mig då jag vill ha en lite "plattare" klocka som kan glida under skjortärmen. Får bli från E-bay för cirka 2t ifall ingen annan kan tipsa om hemsida? Creationwatches hade den inte.
Jo, du har rätt att båda är 13 mm. Men folk säger att Ray:en är "plattare" och sticker inte upp lika mycket som bezeln gör på Seikon, och därav blir mer dressig av sig.Om jag inte misstar mig så mäter en Ray och SKX007 båda 13mm i tjocklek. Sen kan Orienten möjligtvis ha en mer "smidig" design och kännas tunnare.
Mitt val hade i alla fall gått till Seikon.![]()
Sök och du skola bli upplyst.Haha, nu har jag en ny klocka under radarn. Det är inte safirglas på varken Seikon eller Orienten, så har börjat kolla på ett lite dyrare alternativ.
http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-1-BLACK,14.html
Någon som har koll på Steinhart? Kvalite?
Haha...det blir vi alla så du är i gott sällskap.Ja, förlåt. Skall göra mer research och sluta bombardera ut frågor. Jag blir tyvärr så här när jag är entusiastisk.
Steinhart förknippar jag personligen med kopior men det finna andra som tycker de är bra och prisvärda ur. Sök runt lite på forumet som sagt så hittar du en hel del material.Haha, nu har jag en ny klocka under radarn. Det är inte safirglas på varken Seikon eller Orienten, så har börjat kolla på ett lite dyrare alternativ.
http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-1-BLACK,14.html
Någon som har koll på Steinhart? Kvalite?
http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-Titanium-500-Premium,974.htmlSteinhart förknippar jag personligen med kopior men det finna andra som tycker de är bra och prisvärda ur. Sök runt lite på forumet som sagt så hittar du en hel del material.
Jag tror inte du blir besviken om du skaffar en SKX, det är en av de mest prisvärda klockor man kan starta en samling med.http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-Titanium-500-Premium,974.html
Tyckte denna var läcker men blir nog en SKX007 för mig till och börja med. Måste ju klämma på något och sedan gradvis stiga uppåt.
Haha!NEEEEEJ!!!!!
Fan heller! Inte en satans jävla Omega Seamaster 300 med piss skeleterade visare. Jag spyr för fan varje jävla gång jag får se en nuförtiden!
HELVETE! Kan du inte hitta något annat som skriker nybliven mellanchef på ett litet till medelstort svenskt bolag som har kommit upp sig lite i livet och nu har råd med en FET klocka, mer än så?
för i helvetet...