• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avbruten krona, Timex

Hej,
Jag har en Timex Expedition T49961 som legat oanvänd länge. Dels för att den tickar så högt att det inte går att sova i samma rum som den, och numera för att den är trasig.
Felet är att kronan helt sonika har lossnat, bommen har gått av.
Jag undrar, vet någon var jag kan hitta en ny bom/urverk? Betalar helst inte mer än någon hundring, fulmecket kan jag göra själv. Sitter kanske någon på en trasig Timex som kan agera donator? Med den usla kvaliteten denna klocka har borde det finnas några i byrålådorna där ute.

Väl mött!
IMG_20200715_225608.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
En förlängare kostar inte mycket, kan man ju passa på o köpa när man ändå köper något annat... men jag förstår, jag har en del klockor som saknar delar och inte vill lägga för mycket på, så de får ligga i väntan tills något annat dyker upp.
Jag har också en Timex Expedition, fast en WS-4. Gillar den skarpt. Har förstått att Timex har ett dåligt rykte, men det finns mycket värre skit där ute...
 
Topp