• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AVSLUTAD - Squale Matic 60 ATMOS Passaround

Då börjar det närma sig slutet för min vecka.
Som tur är har jag att göra i västra Skåne i morgon så jag får lämna över till Sonnyboy f2f.

Lite snabbt summerad är jag imponerad över Squalen.
Låsen är ok, men inte mera. I övrigt är tycker jag kvalitetskänslan är utmärkt men endast mycket små detaljer att anmärka.
Ville gärna känd ett tydligare "klick" när kronan släpper gängorna när man skruvar ut den.
Boetten är underbart snygg designad och bandhornen mycket snyggt vinklad. Den bärs komfortabelt trotts sin storlek och vikt.
Detta är absolut en klocka jag kunde tänka mig städa plasts till i lådan.
Svår att fota är den dock. Några konstiga reflexer är verkar vara omöjligt att undvika.
Tackar för en trevlig passaround och många bra inlägg i tråden.

PN68GAV56RTDoxcTcUeDmW_BRnlcb2XJpC_-lNlwrBvKXFftLaiysoF5o3x6W_iMw2f1VCfvTY5l7UtNNKHQ6mEme4s0FSfN8jaR4_ufMx60Zu4SxLJgg2KH9cbmIUlmgqlFEW6ZRs5g6lwkseq-XzK63n6lvdsB_3OEd_5adnzuy77V5AVmQzD2y011tf5yuIARUs5Rw-Kj9P_SVKjB6vEBMa-VmM71EE6XR0hrvdulRo5g2t7fE0xO_pnfRrDPkmgw_7RW03sHaDhIPBPramjC0r9zjBMjN_-gvSuOp9LyyHVtfpCU8MIpYwM6Yl52z5eFbAO1Vu3Xjy-NLV_inIbSnzZ5gqhxLnA838FapDLwjgthfvTpig0RQaPsJLaO8iROdlaqFI5NDfS6SfWMHJ4HpZBz_Q0gBy_Rn1TAZsdAvh6JWaecPXO1dGGYKEG0X41ayl30F207_GvOICK5L9Rd37hNyYdmyXHZW8SLz4rtal8Z_tRxlUTNOW-_QL6r3Gm5YJ9BVMnKUNqvO6qaqaSKqJ3NzF23AjmYBp1LgG9pqzN2io0J1jFNkGHg8Jo9Yo0E0iXwdMXKaOBEskw_PDVgPOSqQtOsbHzPqVQaUTZCXrzg1BuHBgCeilmRht1CKLBeeggns7wZifH7yRjcdiNw=w485-h636-no

Då börjar det närma sig slutet för min vecka.
Som tur är har jag att göra i västra Skåne i morgon så jag får lämna över till Sonnyboy f2f.

Lite snabbt summerad är jag imponerad över Squalen.
Låsen är ok, men inte mera. I övrigt är tycker jag kvalitetskänslan är utmärkt men endast mycket små detaljer att anmärka.
Ville gärna känd ett tydligare "klick" när kronan släpper gängorna när man skruvar ut den.
Boetten är underbart snygg designad och bandhornen mycket snyggt vinklad. Den bärs komfortabelt trotts sin storlek och vikt.
Detta är absolut en klocka jag kunde tänka mig städa plasts till i lådan.
Svår att fota är den dock. Några konstiga reflexer är verkar vara omöjligt att undvika.
Tackar för en trevlig passaround och många bra inlägg i tråden.

PN68GAV56RTDoxcTcUeDmW_BRnlcb2XJpC_-lNlwrBvKXFftLaiysoF5o3x6W_iMw2f1VCfvTY5l7UtNNKHQ6mEme4s0FSfN8jaR4_ufMx60Zu4SxLJgg2KH9cbmIUlmgqlFEW6ZRs5g6lwkseq-XzK63n6lvdsB_3OEd_5adnzuy77V5AVmQzD2y011tf5yuIARUs5Rw-Kj9P_SVKjB6vEBMa-VmM71EE6XR0hrvdulRo5g2t7fE0xO_pnfRrDPkmgw_7RW03sHaDhIPBPramjC0r9zjBMjN_-gvSuOp9LyyHVtfpCU8MIpYwM6Yl52z5eFbAO1Vu3Xjy-NLV_inIbSnzZ5gqhxLnA838FapDLwjgthfvTpig0RQaPsJLaO8iROdlaqFI5NDfS6SfWMHJ4HpZBz_Q0gBy_Rn1TAZsdAvh6JWaecPXO1dGGYKEG0X41ayl30F207_GvOICK5L9Rd37hNyYdmyXHZW8SLz4rtal8Z_tRxlUTNOW-_QL6r3Gm5YJ9BVMnKUNqvO6qaqaSKqJ3NzF23AjmYBp1LgG9pqzN2io0J1jFNkGHg8Jo9Yo0E0iXwdMXKaOBEskw_PDVgPOSqQtOsbHzPqVQaUTZCXrzg1BuHBgCeilmRht1CKLBeeggns7wZifH7yRjcdiNw=w485-h636-no
The Notorious B.I.G lämnar det Stora Äpplet för att möta Tupac Shakur på Västkusten för överlämning och försoning. Fin avslutning för denna gangsterklocka!

Då har Squalen landat på sin slutdestination för passarounden och den är såklart fortfarande rykande het! Först nu fattar jag konceptet sommarklocka. Det blev en snabb träff och trevligt överlämnande med @MortenH på Biltema i Lund. Ja, jag vet, men Biltema är lätt att hitta i alla fall. Squalen passade perfekt från början och jag behåller meshen på för jag har aldrig kört med det tidigare. Klockan känns dessuton något för tung för Nato. Jag återkommer med fler bilder...
3672B458-F671-4B57-8345-060E1C8FB639.jpeg

Då har Squalen landat på sin slutdestination för passarounden och den är såklart fortfarande rykande het! Först nu fattar jag konceptet sommarklocka. Det blev en snabb träff och trevligt överlämnande med @MortenH på Biltema i Lund. Ja, jag vet, men Biltema är lätt att hitta i alla fall. Squalen passade perfekt från början och jag behåller meshen på för jag har aldrig kört med det tidigare. Klockan känns dessuton något för tung för Nato. Jag återkommer med fler bilder...
Slutet är nära :dead:

Tackar för kaffet @Sonnyboy och lite trevligt klocksnack och annat. Vi hade ju mera gemensamt än man kunde ana :).
När man bor på Österlen är det inte varje dag man ser en äkta klocksnackare IRL.
Skönt att klockan också får rotera lite i Skåneland efter några månader i Sverige.

Tackar för kaffet @Sonnyboy och lite trevligt klocksnack och annat. Vi hade ju mera gemensamt än man kunde ana :).
När man bor på Österlen är det inte varje dag man ser en äkta klocksnackare IRL.
Skönt att klockan också får rotera lite i Skåneland efter några månader i Sverige.
Började hos mig efter att @TobiasD så snyggt styrt upp detta. Från start i en fjällbäck i ett krispigt jämtland för att till slut överlämnas till slutdestination på biltema skåneland. Fantastiskt land vi bor i. Min första passaround men är inbokad på två till. Mycket trevligt och återigen bra styrt!

Ja det är konstigt vad världen är liten :) och det var trevligt att testa din andra Squale som i ärlighetens namn har en något mer passande storlek. Synd att jag behövde sticka i förtid för att hämta bilen och att jag endast hade på mig min Frogman som inte verkade vara så intressant :p

Senast ändrad:
Halloj passaroundvänner!

Jag har nu haft Squalen i ett par dagar och tänkte avsluta denna rundskickning med mina tankar om klockan. Jag gillar verkligen känslan av överkomlig kvalitet trots märkets imponerande historia. Som det har sagts tidigare så är boetten i toppklass och vridringen distinkt trots att den bara har 60 klick. Urverket består av en klassisk arbetshäst som aldrig har svikit mig tidigare. Klockan i sig är något för stor för min smak, jag trivs bäst runt 39-42 mm om det inte står G-Shock på boetten. Den är också något för blingig för mig och bead of rice länken minskar inte den känslan precis. Sekundvisaren ser också något märklig ut eftersom den saknar en motvikt till spetsen. Men helhetsintrycket lutar mot plus och jag har verkligen fått upp ögonen för detta märke även om någon modell från 1521 serien nog hade passat mig bättre. Jag vill passa på att tacka @TobiasD för fint roddande och deltagarna för fina recensioner! Jag åker till Norge på onsdag och det vore fint om Tobias kan sätta snurr på tombolan så att jag kan skicka iväg (eller behålla?) klockan till sin rättmätiga ägare innan jag åker iväg. Jag avslutar med en stämningsbild och tackar för mig!
76C9BDA6-E40E-4EC1-AAE2-D12B4DA57BB3.jpeg

För någon som aldrig spelat lotto, hur går det till haha?
Hehe du klickar på dragningsordning när det är klart, och det första numret som är mellan 1-20 är den som vinner.
Dragningslistan har du här:
1: @TobiasD (jag)
2: @Azaz
3: @Toftich
4: @NRE
5: @curler2
6: @humlegarden
7: @MrRolex
8: @Casual Bum
9: @Sistakvarten
10: @Dc1986
11: @MortenH
12: @NickG
13: @Åskviggen
14: @BoEtt
15: @DB15
16: @Sonnyboy
17: @1965ek
18: @M.L.
19: @RicVin
20: @erow

Senast ändrad:
Så där! Då har jag hämtat upp klockan. Snyggt packat @Sonnyboy och tack till samtliga deltagare för att ni tog hand om klockan. Den är i fint skick :) Så blir vinnaren nöjd som får en nästan helt ny Squale :)
Dragning på Lördag.
IMG_20190117_151942__01.jpg

IMG_20190117_152013__01.jpg
IMG_20190117_152038__01.jpg
Snyggt roddat Tobias. Förresten, hur blev det med den märkliga AR-beläggningen? Hörde du något från företaget den köptes från?

Vad exakt är det med AR? Jag såg inget men hade å andra sidan klockan först efter Tobias...
Jag ska ta fram klockan och ta lite bilder. Ska posta här och skicka mail till Gripenbro för att se om det går att göra något. Har själv inte heller märkt något men man kanske bara ser det när det är ljusare. Återkommer.

Tillbaka
Topp