• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa beatern för ca 35 k? (bilder)

Vilken är den bästa beatern av dessa kandidater?

  • IWC Ingenieur 3239 vit

    Röster: 22 15.7%
  • Tudor Ranger

    Röster: 2 1.4%
  • Tudor black bay blue

    Röster: 27 19.3%
  • Rolex Explorer II 16570 vit

    Röster: 70 50.0%
  • IWC Spitfire Fliegeruhr UTC TZC 3251

    Röster: 5 3.6%
  • IWC Flieger Mark XV 3253

    Röster: 14 10.0%

  • Totala väljare
    140

Wboy

Panerai
Ha!
Vi verkar tänka lika.
Mina "beaters"/"chilla hemma framför TV'n" klockor är nästan samma som de du väljer mellan.
IWC 3717 Pilot
IWC 3239 vit/guld
Tudor BB röd

Som du säger så sitter 3239 helt perfekt med sin slimmade och låga profil. ETA verk ser jag bara som en fördel för denna typ av klocka då det blir billigt och enkelt att serva.

Tudor BB röd är bara så snygg. Perfekt avvägda färger som gifter sig på ett underbart sätt och ett läderarmband som är en "match made in heaven" till denna klocka. En riktig fullträff som jag faktiskt har på mig just nu.

IWC pilot. Klassiker med borstade ytor som kommer att se i det närmaste perfekt ut efter många år av användning.

Vad jag vill ha sagt med detta är att du inte kan göra fel, välj den som talar mest till dig och som sitter bäst på armen!
Lycka till :)

Tack för ett avstressande inlägg. Antar att omröstningen var lite tuff för dig då! ;)
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag skulle föreslå en 16030 att ha som beater. Gör sig bra både på gummi och på länk.
image.jpg
image.jpg

Dessutom är det helt rätt storlek på den med 36mm samt att du (förhållandevis) enkelt kan byta urtavla i den.
Lycka till
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vill du utveckla vad du menar med "rolig"? Inte så insatt i den typer av WIS-termer.
Att en 5513 för 35 knappast är i något vidare skick. När man köper dyr vintage så är skick a och o skulle jag säga. Fint är dyrt men man har alltid tillbaka det i det långa loppet.

Hellre något mer alldagligt i mycket bra skick än något sämre mer sällsynt. Ergo; hellre en grym Tudor 7016 än en dålig Rolex 5513.
 

Wboy

Panerai
Dök nu på en annan klocka jag skulle kunna leva med i denna prishärad och som är lite rolig, i synnerhet med blå urtavla.

Vacheron Constantin Overseas Ref. 42042 blå
  • Sällsynt
  • Nätt
  • Kanske dyr att serva?
Overseas Ref. 42042.jpg

(ej klockan på bilden jag hittat till försäljning)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Dök nu på en annan klocka jag skulle kunna leva med i denna prishärad och som är lite rolig, i synnerhet med blå urtavla.

Vacheron Constantin Overseas Ref. 42042 blå
  • Sällsynt
  • Nätt
  • Kanske dyr att serva?
Overseas Ref. 42042.jpg

(ej klockan på bilden jag hittat till försäljning)
Har du hittat en VC för 35 tusen ? Köp för tusan :)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Var själv inne på Tudor Black Bay, tycker den är så sjukt snygg. De andra du gillar har jag ingen erfarenhet av tyvärr.

Var i våras ute efter min "första klocka" så fegade lite och körde på Explorer II 16570. Ett val jag idag inte ångrar. Rolex är Rolex. Denna är sportig, 40mm, har GMT funktion, visar datumet och tål en del vatten. Gillar att den är diskret "vaaaaa, är det där en Rolex?"
image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Wboy

Panerai
Var själv inne på Tudor Black Bay, tycker den är så sjukt snygg. De andra du gillar har jag ingen erfarenhet av tyvärr.

Var i våras ute efter min "första klocka" så fegade lite och körde på Explorer II 16570. Ett val jag idag inte ångrar. Rolex är Rolex. Denna är sportig, 40mm, har GMT funktion, visar datumet och tål en del vatten. Gillar att den är diskret "vaaaaa, är det där en Rolex?"

Så sant. Diskret är ett plus, även om det fortfarande är en Rolex!

Är det där en nittiotalare? testat med nato än?
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Så sant. Diskret är ett plus, även om det fortfarande är en Rolex!

Är det där en nittiotalare? testat med nato än?
Min är från 2001, sista med lug holes (tror jag?)
Tyvärr inte, är lite av en OWG så Nato faller tyvärr bort pga lägre bekvämlighet än länk enligt mig. Dock är det ju skoj med RubberB, det kan jag tänka mig till sommaren 16'. Klockan får liksom en helt ny identitet för en liten peng i sammanhanget!
Här kommer lite inspiration från nätet:
image.jpg

image.jpg
 

Wboy

Panerai
Min är från 2001, sista med lug holes (tror jag?)
Tyvärr inte, är lite av en OWG så Nato faller tyvärr bort pga lägre bekvämlighet än länk enligt mig. Dock är det ju skoj med RubberB, det kan jag tänka mig till sommaren 16'. Klockan får liksom en helt ny identitet för en liten peng i sammanhanget!
Här kommer lite inspiration från nätet:

Verkligen en mångsidig klocka! Dock inte helt hundra på att de där gummisnoddarna på är riktigt min grej. :)

Tror jag kommer sikta in mig på en från cirkus 2002-2004 med lite lagom färgade index.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag köpte själv en Seamaster 300 Master Coaxial och är sjukt nöjd. Den kan du få ny på Chrono för något mer än 35000 och har, med reservation för att man inte vet hur hållbart det är, sannolikt ett av de absolut finaste urverken tekniskt som du kan få idag. Kul med så stark koppling till den första Seamastern från 1957 också :) annars är ju Speedmastern aldrig ett dåligt val.
image.jpg
 

Wboy

Panerai
Jag köpte själv en Seamaster 300 Master Coaxial och är sjukt nöjd. Den kan du få ny på Chrono för något mer än 35000 och har, med reservation för att man inte vet hur hållbart det är, sannolikt ett av de absolut finaste urverken tekniskt som du kan få idag. Kul med så stark koppling till den första Seamastern från 1957 också :) annars är ju Speedmastern aldrig ett dåligt val.

Och inte bara urverket, den är riktigt snygg också. I synnerhet på mocca-band. Det där är faktiskt en Omega jag hade kunnat tänka mig. Den är på gränsen till för stor med sina 41(?) mm och helst hade jag haft en blå, men då skenar ju prisen en del för titan-modellen.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Och inte bara urverket, den är riktigt snygg också. I synnerhet på mocca-band. Det där är faktiskt en Omega jag hade kunnat tänka mig. Den är på gränsen till för stor med sina 41(?) mm och helst hade jag haft en blå, men då skenar ju prisen en del för titan-modellen.
Jag har väldigt taniga armar som syns på bilden men tycker den fungerar, luggarna skjuter inte ut så att länken/armbandet faller rakt ned och 41mm gör att den bär något mindre också. 40mm hade ju varit det optimala men den storleken kan man ju närmast glömma idag. Är glad att Omega iaf inte gjorde den större än 41.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
14060 lär man bara få i non-sel för 35k och det är fan ingen trevlig länk eller clasp till den klockan iaf. :confused:
Som per säger. Hellre en fräsch tudor eller ett dåligt ex av en rolex
 
Topp