Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
gillar ej allt i nya rangen, men mkt är bra och siffrorna under Kern regimen ( våldtäkten ? ) talar sitt tydliga språk, både i sales och market shareJag röstade på Chronomat för jag tänker såklart på Chronomat a la 90-talet.
Om du menar dagens Kern-våldtagna Breitlingklockor så är svaret INGEN.
Alla får vi tycka olika, visst är det härligt?gillar ej allt i nya rangen, men mkt är bra och siffrorna under Kern regimen ( våldtäkten ? ) talar sitt tydliga språk, både i sales och market share
![]()
Så är det, själv har jag alltid gillat Brattar , gamla o nya, och såklart lyft på ögonbrynet för en del släpp från Breitling, men tycker faktiskt mkt är bra, inkl det nya B:et, fast vingarna är bäst..Alla får vi tycka olika, visst är det härligt?
Är det antal sålda klockor, omsättning eller vinst man ser?gillar ej allt i nya rangen, men mkt är bra och siffrorna under Kern regimen ( våldtäkten ? ) talar sitt tydliga språk, både i sales och market share
![]()
Är en gammal artikel som jag screendumpade, kommer ärligt ej ihåg, tror det var total sales, och i artikeln stod ngt om att bara ett par brands gått upp både i sales o marketshare, varav Breitling var en….Är det antal sålda klockor, omsättning eller vinst man ser?
Efter närmare titt så är det troligen inte antal sålda klockor utan det handlar om omsättning eller vinst.Är en gammal artikel som jag screendumpade, kommer ärligt ej ihåg, tror det var total sales, och i artikeln stod ngt om att bara ett par brands gått upp både i sales o marketshare, varav Breitling var en….
Tror precis så, total revenueEfter närmare titt så är det troligen inte antal sålda klockor utan det handlar om omsättning eller vinst.
Nya B är inte nytt. Breitling var på en bra väg innan Kern kom in och började leka skeppsbrott. Väldigt få av de nya modellerna som lockar mig. Finns ingen modell nu som skulle få mig att öppna plånboken.Så är det, själv har jag alltid gillat Brattar , gamla o nya, och såklart lyft på ögonbrynet för en del släpp från Breitling, men tycker faktiskt mkt är bra, inkl det nya B:et, fast vingarna är bäst..
Enligt info ska en ny Evo komma om ca 1 år, får väl se hur den blir, det är intressant att så många på KS dissar Kern samtidigt som det bevisligen går mkt bra för Breitling under hans styre..Nya B är inte nytt. Breitling var på en bra väg innan Kern kom in och började leka skeppsbrott. Väldigt få av de nya modellerna som lockar mig. Finns ingen modell nu som skulle få mig att öppna plånboken.
Den bästa nu är ju Aerospace Evo, den har han inte hunnit sabba än.
Är ju att den stora massan som köper nya B från ekrns era inte hänger här på KSEnligt info ska en ny Evo komma om ca 1 år, får väl se hur den blir, det är intressant att så många på KS dissar Kern samtidigt som det bevisligen går mkt bra för Breitling under hans styre..
Så är det…Är ju att den stora massan som köper nya B från ekrns era inte hänger här på KS![]()
Jag ifrågasätter inte affärsstrategien bara för att jag inte gillar designerna.Enligt info ska en ny Evo komma om ca 1 år, får väl se hur den blir, det är intressant att så många på KS dissar Kern samtidigt som det bevisligen går mkt bra för Breitling under hans styre..
Hänger ihop mkt, hela rangen med dess design / släpp, är ju huvudelen av strategin, men sedan har de även lite ”nytänk” strategiskt, avseende säljet..Nu ska jag sussa, gonatt tråden o tack för alla inlägg…Jag ifrågasätter inte affärsstrategien bara för att jag inte gillar designerna.
Enligt info ska en ny Evo komma om ca 1 år, får väl se hur den blir, det är intressant att så många på KS dissar Kern samtidigt som det bevisligen går mkt bra för Breitling under hans styre..
Tycker det är otroligt att dessa klockmärken inte tillverkad en mellanting. Breitling har sin Superocean i 36 och 42 mm, varför inte producera något mittemellan, typ 38-40 mm? Gäller Omegas SMP också.Den enda moderna Bratten jag skulle kunna tänka mig idag är den Superocean 36 som marknadsförs som damklocka. Den sitter bra på mig som föredrar mindre ur.
![]()
Håller med , jag gillar iofs stora dinkor, men definitivt mer val kring verken, och yes mindre dinkor på en del collections.Det är nog blandade uppfattningar. Jag gillar det "nya" Breitling (men tycker att det är rätt tjatigt att diskutera samma Kern är så dum-argument för tusende gången, så jag struntar numera i dessa inlägg).
Jag tycker att Kern har lyckats damma av företaget en hel del, men hade dock hoppats på ännu större förbättringar. Ffa hade jag gärna sett lite mindre klockor och lite mer med ETA/outsourcat som hamnar lite lägre i pris. Tex en Super Chronomat i 40-42mm med ett 7750 och rimligt pris hade varit väldigt spännade. Även en Premier (den senaste varianten som släpptes nyligen) med 7750 eller icke-kronomat urverk hade varit intressant.
Lite oväntat att Navitimer får så många röster mtp att den inte är så populär/vanlig i breitlingtråden.
Då tänker du tvärt emot hur Kern agerar så det var ju intressant att du samtidigt tycker det är tröttsam med gnäll på Kern.Det är nog blandade uppfattningar. Jag gillar det "nya" Breitling (men tycker att det är rätt tjatigt att diskutera samma Kern är så dum-argument för tusende gången, så jag struntar numera i dessa inlägg).
Jag tycker att Kern har lyckats damma av företaget en hel del, men hade dock hoppats på ännu större förbättringar. Ffa hade jag gärna sett lite mindre klockor och lite mer med ETA/outsourcat som hamnar lite lägre i pris. Tex en Super Chronomat i 40-42mm med ett 7750 och rimligt pris hade varit väldigt spännade. Även en Premier (den senaste varianten som släpptes nyligen) med 7750 eller icke-kronomat urverk hade varit intressant.
Lite oväntat att Navitimer får så många röster mtp att den inte är så populär/vanlig i breitlingtråden.
Evo rocksJag gillar Breitling, både äldre och nya. Gillar formspråket och finishen. Min favorit just för dagen är en nyinköpt Aerospace Evo, en perfekt vardagsklocka.
![]()