• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa Breitling ? Rösta !

Vilken Bratte Collection är bäst ?

• Avi

Röster: 3 2.1%
  • Top time

Röster: 4 2.8%
  • Premier

Röster: 11 7.8%
  • Superocean

Röster: 12 8.5%
  • Avenger

Röster: 13 9.2%
  • Superocean heritage

Röster: 15 10.6%
  • Navitimer

Röster: 36 25.5%
  • Professional

Röster: 19 13.5%
  • Chronomat

Röster: 28 19.9%

• Totala väljare
    141

Watchie

Diamant
2-Faktor
Hej KS,
Vilken Bratte Collection tycker du är bäst ? Rösta pls och släng gärna in en comment / motivering.
För att göra det hyfsat enkelt så har jag utgått fran dagens Range, bilder nedan tagna från Breitlings hemsida….
63E4412C-5F24-410A-8901-06C34DF74E9D.jpeg
F6527C61-A891-4C37-B1ED-58CAAAFF7082.jpeg
A1E1A297-7DA7-4301-90E7-C920813B74A6.jpeg
33EF709C-650A-4BAE-B7F9-75F7378A71FE.jpeg
E7F0E254-9A61-4B00-A065-85F65B75B552.jpeg
2A22A1E9-C614-426D-A497-A7E546411BFA.jpeg
536CD090-3F13-4C9A-BABC-95F179B6A2AD.jpeg
2C14A8B2-1D45-4AAC-92D2-B40E7EB3A47A.jpeg
F455119D-9F78-44F6-9735-8C622F75030C.jpeg

Är en gammal artikel som jag screendumpade, kommer ärligt ej ihåg, tror det var total sales, och i artikeln stod ngt om att bara ett par brands gått upp både i sales o marketshare, varav Breitling var en….
Efter närmare titt så är det troligen inte antal sålda klockor utan det handlar om omsättning eller vinst.

Så är det, själv har jag alltid gillat Brattar , gamla o nya, och såklart lyft på ögonbrynet för en del släpp från Breitling, men tycker faktiskt mkt är bra, inkl det nya B:et, fast vingarna är bäst..
Nya B är inte nytt. Breitling var på en bra väg innan Kern kom in och började leka skeppsbrott. Väldigt få av de nya modellerna som lockar mig. Finns ingen modell nu som skulle få mig att öppna plånboken.

Den bästa nu är ju Aerospace Evo, den har han inte hunnit sabba än.

Nya B är inte nytt. Breitling var på en bra väg innan Kern kom in och började leka skeppsbrott. Väldigt få av de nya modellerna som lockar mig. Finns ingen modell nu som skulle få mig att öppna plånboken.

Den bästa nu är ju Aerospace Evo, den har han inte hunnit sabba än.
Enligt info ska en ny Evo komma om ca 1 år, får väl se hur den blir, det är intressant att så många på KS dissar Kern samtidigt som det bevisligen går mkt bra för Breitling under hans styre..

Enligt info ska en ny Evo komma om ca 1 år, får väl se hur den blir, det är intressant att så många på KS dissar Kern samtidigt som det bevisligen går mkt bra för Breitling under hans styre..
Jag ifrågasätter inte affärsstrategien bara för att jag inte gillar designerna.

Hade det inte varit för att jag redan har flera kronografer och önskar en massa andra klockor hade jag absolut kunnat tänka mej en Premier, exakt den på bilden med det svarta lädret, tycker den är mycket stilig!

Jag ifrågasätter inte affärsstrategien bara för att jag inte gillar designerna.
Hänger ihop mkt, hela rangen med dess design / släpp, är ju huvudelen av strategin, men sedan har de även lite ”nytänk” strategiskt, avseende säljet..Nu ska jag sussa, gonatt tråden o tack för alla inlägg…

Det är nog blandade uppfattningar. Jag gillar det "nya" Breitling (men tycker att det är rätt tjatigt att diskutera samma Kern är så dum-argument för tusende gången, så jag struntar numera i dessa inlägg).

Jag tycker att Kern har lyckats damma av företaget en hel del, men hade dock hoppats på ännu större förbättringar. Ffa hade jag gärna sett lite mindre klockor och lite mer med ETA/outsourcat som hamnar lite lägre i pris. Tex en Super Chronomat i 40-42mm med ett 7750 och rimligt pris hade varit väldigt spännade. Även en Premier (den senaste varianten som släpptes nyligen) med 7750 eller icke-kronomat urverk hade varit intressant.

Lite oväntat att Navitimer får så många röster mtp att den inte är så populär/vanlig i breitlingtråden.

Den enda moderna Bratten jag skulle kunna tänka mig idag är den Superocean 36 som marknadsförs som damklocka. Den sitter bra på mig som föredrar mindre ur.
Unknown.jpeg
Tycker det är otroligt att dessa klockmärken inte tillverkad en mellanting. Breitling har sin Superocean i 36 och 42 mm, varför inte producera något mittemellan, typ 38-40 mm? Gäller Omegas SMP också.

Det är nog blandade uppfattningar. Jag gillar det "nya" Breitling (men tycker att det är rätt tjatigt att diskutera samma Kern är så dum-argument för tusende gången, så jag struntar numera i dessa inlägg).

Jag tycker att Kern har lyckats damma av företaget en hel del, men hade dock hoppats på ännu större förbättringar. Ffa hade jag gärna sett lite mindre klockor och lite mer med ETA/outsourcat som hamnar lite lägre i pris. Tex en Super Chronomat i 40-42mm med ett 7750 och rimligt pris hade varit väldigt spännade. Även en Premier (den senaste varianten som släpptes nyligen) med 7750 eller icke-kronomat urverk hade varit intressant.

Lite oväntat att Navitimer får så många röster mtp att den inte är så populär/vanlig i breitlingtråden.
Håller med , jag gillar iofs stora dinkor, men definitivt mer val kring verken, och yes mindre dinkor på en del collections.
Navi, kanske för det är förknippat så tight med Breitling och många som ej bär Breitling tycker de är bäst och röstade ?

Då tänker du tvärt emot hur Kern agerar så det var ju intressant att du samtidigt tycker det är tröttsam med gnäll på Kern.

Tillbaka
Topp