• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa dressare under 5k?

Om du letar kan du nog hitta en begagnad Conquest Heritage för 5k eller strax norröver.
IMG_4409.JPG

Försök hitta en begagnad SDGM003 eller 001 är mitt tips. Aldrig stött på bättre klocka för de pengarna. Slår SARB-serien på fingrarna så hårt att hela handen går av.

Säkert någon som har nämnt tidigare, men köp en vintage Omega dressare, brukar komma ut lite titt som tätt under säljavdelningen för under 5k.

Div certina och seiko är det inget fel på. Sarb’en är ju go på många sätt men kanske inte ren dressare. Jag skulle köra på en Hamilton Intra matic 38, den klipper du från Joma för 5500kr alt OlfertCO i Tyskland för ungefär samma om du prutar lite.

Orient bambino finns i så många olika varianter. Bra urverk, oftast in house verk. Går att köpa 5 för 5k...

Kort och gott skulle jag säga Tissot visodate, eller Seiko Pressade Cocktail.
Lutar mer åt det sista men första kanske är lite mer klassisk.

Släpp kravspecen och börja sök manuella ur. De är ofta tunnare. Sen är det kul att vrida upp dem också.

Tillbaka
Topp