• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa dykarklockan under 10K?

Slår också ett slag för Certina DS Action divern, har själv den i blå och valde mellan den och Longines Hydroconquest.
Jag testade bägge i butik och valet föll på DS Action divern då den kändes mer robust och satt bättre på armen.

Vad du än bestämmer dig för, se till att testa olika modeller i butik så du väljer rätt.
Jag var helt insnöad på Longinesen men när jag väl fick DS Divern på armen så kändes den klockren.

Lycka till!

Bilagor

• Ds Action.jpg
    Ds Action.jpg
    182 KB · Visningar: 93
Som man ropar får man svar. Jag ser att du får många olika svar här och du kanske inte blir så mycket klokare av det. Men jag tycker att alla här har gett väldigt bra tips och delar med sig av sina erfarenheter och alla menar väl och vill rekommendera en bra klocka. Jag har själv några fina dykare från Certina en DS Nautic och en DS Action Diver. Jag kan verkligen rekommendera Action Diver, mycket trevlig klocka som utstrålar mycket kvalité, och den kan mäta sig med betydligt dyrare klockor.
Men du ska välja någon du själv gillar och du kanske redan nu vet vilken?... Lycka till med ditt val...

Här håller man sig borta ifrån forumet en kväll och så är det ingen annan som drar lans för Sinn...skärpning Sinn-kamrater :)
Ezm3 och U1 kan du hitta för 10´eller under. Båda är stabila dykare med vattentäthet på 500m respektive 1000m. De är dessutom tacksamma att variera med olika typer av band...gummi, nato och till och med perlon, (åtminstone på Ezm3). Det är väldigt bra klockor för pengarna och de håller dessutom andrahandsvärdet utmärkt om du köper begagnat.

IMG_20170312_152659.jpg
IMG_20170312_152732.jpg

Senast ändrad:
Jag skulle satsat på en begagnad Oris 65 borde går att hitta runt 10k på gummi, har ägt en del dykare i denna klassen som olika seiko dykare, hydroconquest mm och den klockan som gett absolut mest för pengarna enligt mig är Oris 65. De är den enda av dessa jag har kvar och som används väldigt ofta. Tycker den har ett underbart glas och detaljer jämfört med de andra billigare klockorna.:)

Jag älskar klockan, bär den själv i dagsläget, men i och med att det "bara" är 10 atm så kan det ju kanske inte räknas som ett dykarur. Dessutom är det kupade glaset kanske inte optimalt för äventyr...

Men jag håller med dig, klockan är gryyym!

Jag älskar klockan, bär den själv i dagsläget, men i och med att det "bara" är 10 atm så kan det ju kanske inte räknas som ett dykarur. Dessutom är det kupade glaset kanske inte optimalt för äventyr...

Men jag håller med dig, klockan är gryyym!
Beror på hur djupt du tänkt dyka! Tänker du generell sportdykning ner till ca 30 meter ska det inte vara något problem! Sällan man går djupare än så. :)

Squale 1521 är en grymt sexig klocka för pengarna. Kvalitetsmässigt bäst i min mening.

En beggad Oris Aquis date med blå tavla, helt jäkla magisk klocka som tåler stryk och ser förbannat bra ut i min mening :)

Tillbaka
Topp