• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa köpet runt 60k SEK...

hxw

Omega
Hvordan er kvaliteten på den gummibelagte kronen og pusherene på JLC'en? Husker ikke hvilket merke som hadde litt problemer med kvaliteten på sine gummibelagte deler tidligere, var det IWC?

Jeg synes uansett Blancpain FF er beste forslaget så langt i tråden.. :cool:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
masterkiller skrev:
Charles_ skrev:
bf9c40ba-0d0c-491f-af83-9be82045effb_zpse425919c.jpg

GALET FEEEET !!!!!!!!!!!!!!!!!

theargonaut skrev:
BR får lämna för en Hubbe, som kompletterar Pannan och Rollen bra.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Old news, mina planer ändras på daglig basis, Hublot var en dagsfluga.... :lol: men imorgon kan det vara aktuellt igen... :mrgreen:
Nej snälla skippa Hublot!! :p
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Grym Charles! Jag kan dock fortfarande inte förstå att det ska vara så svårt alligna skruvarna som tex AP. :)
 

Fred72

Cartier
Vi vet alla hur det är att vara sugen på något nytt, spar som fan fram till sommaren och köp en beg. AP diver!
Tror du kan få en för runt 90´, den är grym både på gummi och länk. Jag skulle nästan släppa Sub C för en sådan.
//Lycka till
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
För helvete MK. Nu köper du en Aquanaut 5167 och skippar trams såsom Hublot, AP osv. ;) :mrgreen:

quicklook_image.501061.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Äh master, var lite ärlig nu, du har trist och ville starta en tråd. Du har ju inga pengar att köpa något vettigt för.. :mrgreen:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är inte vattennöten lite, hej jag vill ha en dyr ful Patek men har inte råd med integrerad länk a la 70-tal så jag får nöja mig med vanliga bandhorn?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vafaen mästerkillarn! Du skall icke döda dina egna inlägg sådär.
masterkiller skrev:
Aurum skrev:
Är inte vattennöten lite, hej jag vill ha en dyr ful Patek men har inte råd med integrerad länk a la 70-tal så jag får nöja mig med vanliga bandhorn?

Du är en liten sorglig ung gubbe du Aurum...
Du glömde bitter, men har jag inte rätt? Är inte vattennöten mest en snikvariant av Nautilusen? Och är inte Nautilusen rätt ful på något härligt 70-talsvis? Harmonisk men ful. Glashuttes homage var ju bara ful men...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Aurum skrev:
Vafaen mästerkillarn! Du skall icke döda dina egna inlägg sådär.
masterkiller skrev:
Aurum skrev:
Är inte vattennöten lite, hej jag vill ha en dyr ful Patek men har inte råd med integrerad länk a la 70-tal så jag får nöja mig med vanliga bandhorn?

Du är en liten sorglig ung gubbe du Aurum...
Du glömde bitter, men har jag inte rätt? Är inte vattennöten mest en snikvariant av Nautilusen? Och är inte Nautilusen rätt ful på något härligt 70-talsvis? Harmonisk men ful. Glashuttes homage var ju bara ful men...

Har varit lite sugen på Patek ett tag nu. Presenterade ikväll Aquanaut och Nautilus för hustru, hon tyckte alla jag repeterar alla modeller var fula. :( Blir nog ingen Patek för mig då de andra är skittrista (förutom Elipse då)..
 
Aurum skrev:
Vafaen mästerkillarn! Du skall icke döda dina egna inlägg sådär.
masterkiller skrev:
Aurum skrev:
Är inte vattennöten lite, hej jag vill ha en dyr ful Patek men har inte råd med integrerad länk a la 70-tal så jag får nöja mig med vanliga bandhorn?

Du är en liten sorglig ung gubbe du Aurum...
Du glömde bitter, men har jag inte rätt? Är inte vattennöten mest en snikvariant av Nautilusen? Och är inte Nautilusen rätt ful på något härligt 70-talsvis? Harmonisk men ful. Glashuttes homage var ju bara ful men...


Håller inte med, det som att säga att explorern är en snikvariant av Subben, olika klockor i olika prisklasser av samma märke helt enkelt och man köper det man gillar och har råd med... Nautulusen är kungen av 'sport' Patek, men Aquanauten är inte sämre för det även om Nautulusen är en Graal...

Nu har jag troligen inte ens råd ved vattennöten i dagsläget.....tyvär för den vore ett optimalt kompliment till SubC...

Vilken är glashüttes Nautulus homage?????


PS glömde inte bitter, ville inte vara taskig...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
MK - våga släppa pannan och B&R och skaffa Aquanauten - den är ju kunglig! Do it, just do it!

För en sån PP skulle jag lätt kunna släppa två pjäser i processen
 
Topp