• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa klassiska GMTn för 10-25k?

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej alla Ks:are! Är på jakt efter en ny klocka och efter lite dividerande så känner jag att det är en GMT som saknas i lådan. Min budget har ett tak på 25k och det är en klocka runt den prisklassen jag söker.

Är även ute efter en klassisk med 3 hands och vridring. Dock är det inget krav på att klockan ska ha vridring men 3 hands är ett måste så jag är öppen för förslag.

Kvarts lr auto spelar inte häller någon större roll för mig.

Har bland annat kollat på Sinn’s nya 105 UTC men som sagt är öppen för förslag så det är bara och bomba både nytt och begagnat är
Välkomna.
122193E3-E492-46DA-9F5A-BA3943040FF3.jpeg

tack på förhand

Hälsningar
DB15
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Om det är true GMT (som ex. Rolex och Tudor) du är ute efter så är valen färre. Då har du ex. CERTINA, MIDO, vissa Seiko. Om det inte spelar roll utan en "callers GMT" duger så är alla ovan förslag bra.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
efter lite letande står det nu mellan 2 faktiskt. Seiko SPB223J1 Limited och listar på 16k eller SInn 105 St Sa UTW som listar på ca 19k.
Är det någon här som har provat, klämt eller ägt någon av dessa?
Skärmavbild 2021-09-08 kl. 11.52.50.png
Skärmavbild 2021-09-08 kl. 11.56.42.png
Jag satt och fundera på varför klockan enbart har 0: or haha.

Inte provat någon, men är ganska säker på att jag hade valt Sinnen. Pga design och märke.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
efter lite letande står det nu mellan 2 faktiskt. Seiko SPB223J1 Limited och listar på 16k eller SInn 105 St Sa UTW som listar på ca 19k.
Är det någon här som har provat, klämt eller ägt någon av dessa?
Skärmavbild 2021-09-08 kl. 11.52.50.png
Skärmavbild 2021-09-08 kl. 11.56.42.png
Fina alternativ, av de två hade jag helt klart gått för Sinn! Tycker faktiskt den är riktigt fin, färgkombinationen med vit tavla, orange GMT och svart bezel🙂
 
Topp