• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa Klockan för 10k?

Kan rekommendera denna Squale. Blev positivt överraskad hur mycket upplevd kvalitet man för för pengen. Snygg är den också!:)
http://www.gnomonwatches.com/30-atmos-tropic-gmt-ceramica-sel-bracelet
13200025615620170801261046-jpg.592485

squale-30-atmos-tropic-gmt-ceramica-04-jpg.604688

0811-jpg.599478

Senast ändrad:
Vårda ditt språk. TS bör ta det lite seriösare och tänka efter vad denne gillar istället för att stirra sig blind på en priskategori. Vill man ha vettiga svar som är till någon nytta får man specificera sig.
Ja, alltså. En budget är ju bra, men en klocka blir inte rätt bara för att den kostar minst x tusen riksdaler. Vem skulle be om klädråd enbart baserat på prislapp?

En Sinn tycker jag erbjuder bra kvalitet och karaktär för det priset. Gillar 103 och 104 an. Annars finns det ju många coola vintagedykare för de pengarna.
IMG_0088.PNG
IMG_0087.PNG
IMG_0086.PNG

Riktigt snygg! Verkar vara väl värd pengarna också. Har du själv en sådan? Skulle du rekommendera svart eller blå?
Jupp, gillar den extremt mycket. Var i valet och kvalet när det gäller färg, körde på blått och har inte ångrat mig. Bastant sportklocka, fet länk. Funkar till det mesta. 39mm känns som rätt storlek, sitter bra på min 16,5 cm handled.
blång.jpg

blång nära.jpg

blånglänk.jpg

En av de snyggaste och bästa klockorna jag ägt. Funderar ibland på att köpa en igen.
Höll tiden perfekt, ca +/-0.5s per dag. Solid grymt snygg länk. Grym finish överlag på klockan. Magisk urtavla och en storlek på 40.5. Relativt tunn också. Och så 300m WR då såklart :)

Jag köpte (och sålde) min för 12, fullset. (du skrev 10k +/-2k)

Tag Heuer Aquaracer ref WAY2112.BA0910

way.JPG

way2.JPG

Jag förstår inte vurmen för Longines här på forumet. De jag klämt på hade riktigt rassliga länkar för klockor i den prisklassen (och även jämfört med betydligt billigare klockor).

Jag hoppas att du ger samma råd till alla människor med 5-siffriga Rolex referenser här på forumet.

Jag tycker Longines är ett fint val för under och runt 10 oavsett modell men personligen hade jag kört på Sinn, 104an är så sanslöst vacker.

En av de snyggaste och bästa klockorna jag ägt. Funderar ibland på att köpa en igen.
Höll tiden perfekt, ca +/-0.5s per dag. Solid grymt snygg länk. Grym finish överlag på klockan. Magisk urtavla och en storlek på 40.5. Relativt tunn också. Och så 300m WR då såklart :)

Jag köpte (och sålde) min för 12, fullset. (du skrev 10k +/-2k)

Tag Heuer Aquaracer ref WAY2112.BA0910

way.JPG

way2.JPG
Den där har potential att bli lite av en klassiker, super clean look. Riktigt mångsidig och snygg. Ultimata sport/leisure/business/dress combon. Diggar det inramade datumfönstret, ger lite mera stil.

Jag förstår inte vurmen för Longines här på forumet. De jag klämt på hade riktigt rassliga länkar för klockor i den prisklassen (och även jämfört med betydligt billigare klockor).

Smaken är ju sedan gammalt som baken. Men jag måste ändå fråga vilka märken som du upplever tillverkar mer solida länkar än vad Longines gör i den prisklassen TS efterfrågar. Det är en helt ärlig fråga, för jag har själv inte klämt på något nytt från annat märke (och för den pengen) som klår länken på Longines Conquest/Hydroconquest. Tvivlar inte på att det finns, men att benämna länkarna som rassliga..? Nja... o_O

Ska dock villigt erkänna att jag inte något vidare på Sinn 556 eller 104, som väl får sägas ligga i ungefär samma prisklass.

För den pengen som trådskaparen efterfrågar skulle jag, som flera andra ovan, gå på en beggad Tag Heuer Aquaracer. Känns överlägset mest pang för pengen!

Smaken är ju sedan gammalt som baken. Men jag måste ändå fråga vilka märken som du upplever tillverkar mer solida länkar än vad Longines gör i den prisklassen TS efterfrågar. Det är en helt ärlig fråga, för jag har själv inte klämt på något nytt från annat märke (och för den pengen) som klår länken på Longines Conquest/Hydroconquest. Tvivlar inte på att det finns, men att benämna länkarna som rassliga..? Nja... o_O

Ska dock villigt erkänna att jag inte något vidare på Sinn 556 eller 104, som väl får sägas ligga i ungefär samma prisklass.

För den pengen som trådskaparen efterfrågar skulle jag, som flera andra ovan, gå på en beggad Tag Heuer Aquaracer. Känns överlägset mest pang för pengen!
Vad säger du mellan en begagnad Aquaracer eller en ny Longines Conquest 39mm Automatic?

IMG_1722.JPG
Håller med föregående talare, en halvgammal Breitling (-95-05) hittar du för strax över 10k.
Där får du en sjukt mycket roligare klocka för dina pengar!
Tex en colt:

Vad säger du mellan en begagnad Aquaracer eller en ny Longines Conquest 39mm Automatic?

Beggad Aquaracer, i alla fall med tanke på vilket skick de flesta som säljs här på forumet verkar vara i. Håller med om att en äldre Bratte Colt slår högt också, men hittar man verkligen en för de pengarna som inte har ett förestående servicebehov?

Nu är jag partisk, jag gillar ju Tag Heuer, men Aquaracer Classic är ju en grym OWG-klocka. Bra storlek, sportig och småtoolig men ändå förhållandevis diskret, egen identitet, praktisk i och med vattenresistensen. Rekommenderade den nyligen för grannen som köpte en beggad här på forumet.

Jag gillar Longines också (om det inte vore för de satans längdmåtten lug till lug som de envisas med på 90% av alla sina modeller), och Conquest är fin - men i mitt tycke ganska.. Tråkig. Hydron är roligare, mer allround. Min åsikt dock.

Tillbaka
Topp