• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa klockan med jubilee-länk?

Får man fråga vad tavlan och montering kostade? Du kan PMa :)
Jag kan ta det öppet här om någon mer undrar. Jag tror att jag betalde 5800 kr för hela kalaset, då fick jag dessutom med mig den ”gamla” tavlan. Vad jag läst på forumet så får man inte det längre. Detta var 2016 så priset har kanske gått upp en aning.

Blå är mitt självklara val. När jag köpte min 16622 satt det platinatavlan monterat, den gav mig nästan ingenting. Platt och tråkigt. Så jag beställde en blå hos Bergström, och ojoj vad bra den är. Den skiftar i allt från nästan svart till mellanblå. Pricken över i:et är den röda visaren. Lägger med några bilder för att visa tavlan :)
Jag gjorde detsamma på en datejust som jag köpte ny hos AD i Sverige. Den hade svart tavla och jag köpte till en blå. Självklart fick jag behålla den svarta tavlan. Jag betalade 5500 kr och då bytte AD tavlan. Det är nog 6 år sedan nu.

Jag gjorde detsamma på en datejust som jag köpte ny hos AD i Sverige. Den hade svart tavla och jag köpte till en blå. Självklart fick jag behålla den svarta tavlan. Jag betalade 5500 kr och då bytte AD tavlan.
Vad det nyligen? Jag är sugen på en strösslad tavla till mig DJ men det är så trist om man blir av med den befintliga som det har skrivits om på forumet.

Vad det nyligen? Jag är sugen på en strösslad tavla till mig DJ men det är så trist om man blir av med den befintliga som det har skrivits om på forumet.
Nu svarade du så snabbt att du inte fick med mitt tillägg. Jag tror det var 2015 plus minus något år. Jag har hört att det inte ska gå längre, men jag har svårt att acceptera ett sånt beteende. Hade de sagt till mig att de anser sig ha rätten att behålla min gamla tavla för att få köpa en ny, hade jag nog inte ens övervägt affären.

Nu svarade du så snabbt att du inte fick med mitt tillägg. Jag tror det var 2015 plus minus något år. Jag har hört att det inte ska gå längre, men jag har svårt att acceptera ett sånt beteende. Hade de sagt till mig att de anser sig ha rätten att behålla min gamla tavla för att få köpa en ny, hade jag nog inte ens övervägt affären.
Håller med, blir förbannad på sånt beteende. Ska dom behålla befintlig tavla så borde rimligtvis marknadsvärdet på tavlan dras av från totalbeloppet. Just nu letar jag efter en beg tavla istället som jag tänkte låta min lokala urmakare montera för att slippa AD’s konstiga regler.

Håller med, blir förbannad på sånt beteende. Ska dom behålla befintlig tavla så borde rimligtvis marknadsvärdet på tavlan dras av från totalbeloppet. Just nu letar jag efter en beg tavla istället som jag tänkte låta min lokala urmakare montera för att slippa AD’s konstiga regler.
Du kan fråga AD så du får information från dem.

Om det är den bästa klockan med Jubilee eller inte ligger väl i betraktarens ögon men jag tycker att GMT 1675 på Jubilee är väldigt snyggt :pompus:
IMG_0216.jpeg
IMG_0217.jpeg

Ja, galet snyggt... men frågan är om jag inte föredrar coke ändå. I alla fall på jubilee - blir en fin fix mellan maskulint och feminint.
Ja, vill du ha Coke så går ju 1675 bort, Coke kom först med 16760 (aka Fat Lady aka Sophia Loren), tror jag har bilder på min 1675 med svart insert och Jubilee (har en Oysterlänk till den också), ska leta...

Tillbaka
Topp