• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa klockan upp till 40k?

Tja! Första inlägget på klocksnsck, få se vad experterna tycker 😎

Kan tänka gå upp till max 40k för rätt klocka, max 40mm eller som bär som det. Tänker mig begagnade priser.

Ge mig förslag!

Tack på förhand 🙌

Tja! Första inlägget på klocksnsck, få se vad experterna tycker 😎

Kan tänka gå upp till max 40k för rätt klocka, max 40mm eller som bär som det. Tänker mig begagnade priser.

Ge mig förslag!

Tack på förhand 🙌
Välkommen hit!
Har du några som helst preferenser att dela med dig av?
Vill du ha datum? Kvarts eller automat? Dykare, dressare, flygare, GMT?...

I prisklassen upp till 40k finns ju tex Tudor Blackbay 58/54 som jag själv är väldigt förtjust i.
Sen har du Cartier Santos som är en trevlig dressare som passar inom budget. Den bärs ju inte som en klassisk 40mm klocka dock.

Men som sagt - en liten fingervisning om vilken typ av klockor du gillar vore bra för att kunna lämna vettiga tips.

Tack för svar!
Kände att jag ville ha en generell överblick över vad folk tycker om.
BB54 har jag varit lite intresserad av, bra tips!

Är sugen på en sportig dykare, äger själv en must de Cartier så nånting som kompletterar.
Något med färg skulle inte skada.

Tack för svar!
Kände att jag ville ha en generell överblick över vad folk tycker om.
BB54 har jag varit lite intresserad av, bra tips!

Är sugen på en sportig dykare, äger själv en must de Cartier så nånting som kompletterar.
Något med färg skulle inte skada.
En blå BB58 kanske? Omega-experter här inne kommer garanterat kunna tipsa om några modeller också!

Men du, skit i vad "folk tycker om". Din smak, din klocka! :)

Sportig dykare säger du? Då föreslår jag en Planet Ocean 2500 eller en Seamaster Peter Blake. Båda dessa hamnar inom budget och börjar redan få klassikerstatus.

1000017280.jpg
1000017281.jpg

FInns massa kul att välja på! Jag älskar legend diver 39 och väljer den före BB58 alla dagar i veckan. Skickar en länk på chrono24 med en grå tavla som jag personligen tycker är den snyggaste tavlan men finns flera färger. Länkar lite andra dykare/sportiga klockor med färger.

Hoppas du hittar något kul!

Eftersom ingen annan kommer att föreslå Girard Perregaux Sea Hawk så får väl jag göra det. Stor och knasig och säkert helt hopplös att sälja vidare om man skulle vilja det. Men jag tycker att det är rätt frän.

Bild snodd från random annons på c24

Fast en Panerai kan man också få runt 40k och det är också jäkligt roliga klockor.

DF0DC21E-DBF0-4916-B16B-FAF630ADDE99.jpeg

Senast ändrad:
För 40 000kr så får man ju en ny Sjöö Sandström RSC 41mm med både stål, läder och gummi band. För mig en personlig favorit då den är väldigt slimmad och man får tre olika men lika klockor.

För 40 000kr beg så kan man hitta en Omega Seamaster Aqua Terra

Bilagor

• IMG_4464.jpeg
    IMG_4464.jpeg
    140 KB · Visningar: 2
  • IMG_4465.jpeg
    IMG_4465.jpeg
    50.8 KB · Visningar: 1
Skulle säga en beggad Monaco eller black bay 36 mm med inhouse verk (inte diver) kan hittas enkelt under 40k. Båda är roliga klockor samt bra kvalitet och relativt billiga att äga.

Skulle säga en beggad Monaco eller black bay 36 mm med inhouse verk (inte diver) kan hittas enkelt under 40k. Båda är roliga klockor samt bra kvalitet och relativt billiga att äga.
Monaco har jag sett nån gång, cool design

För 40 000kr så får man ju en ny Sjöö Sandström RSC 41mm med både stål, läder och gummi band. För mig en personlig favorit då den är väldigt slimmad och man får tre olika men lika klockor.

För 40 000kr beg så kan man hitta en Omega Seamaster Aqua Terra
Aqua terra är ju en riktig one watch collection
Liite för dressig kanske för mina ändamål

• Like
Reactions: Jss
Rent specmässigt så skulle jag säga att en Longines Master Perpetual Calendar är mycket klocka för pengarna i den prisklassen, men det är inte en klocka som jag tror faller alla i smaken. Begagnat skulle man nog till och med kunna klämma in en eller två beaters i det priset om man köpte en sådan.

Här kommer några andra alternativ:
-Panerai Luminor Marina PAM 00048 eller 00049 (en av mina personliga favoriter i den prisklassen)
-Tudor Black bay 58.
-Omega Speedmaster reduced.
-Omega aqua terra (Finns flera modeller att välja på)
-Omega Seamaster Professional (finns flera modeller att välja på)

1743586322946.png
1743586553139.png
1743586741805.png

Några förslag som inte nämnts än:
  • Christopher Ward C60
  • Longines Hydroconquest 39
  • Tag heuer Aquaracer (finns under 40mm även fast de "bra" modellerna är >40mm)
  • Baume & Mercier Riviera 39
  • Oris Aquis Date/Oris Divers sixty-five

Kör på en blå/svart Aqua Terra 38mm på länk.
Byt till läderband eller nato om du vill variera.

Går att hitta lite äldre för det priset. Annars lägg till några tusenlappar :)

Aqua terra talar mycket till mig, med sitt Meta certifierade ur också, som dessutom syns och ser bra ut.
Det ända som inte riktigt talar helt är att jag har redan min Must the cartier, så vill ha någonsing 180 från den, kanske det är en färgglad dykare man ska ha
..resan är målet!

Rent specmässigt så skulle jag säga att en Longines Master Perpetual Calendar är mycket klocka för pengarna i den prisklassen, men det är inte en klocka som jag tror faller alla i smaken. Begagnat skulle man nog till och med kunna klämma in en eller två beaters i det priset om man köpte en sådan.

Här kommer några andra alternativ:
-Panerai Luminor Marina PAM 00048 eller 00049 (en av mina personliga favoriter i den prisklassen)
-Tudor Black bay 58.
-Omega Speedmaster reduced.
-Omega aqua terra (Finns flera modeller att välja på)
-Omega Seamaster Professional (finns flera modeller att välja på)

1743586322946.png
1743586553139.png
1743586741805.png
panerai är en riktigt cool design, skulle gärna haft ett displaycaseback också

Om man är ute efter ngt lite udda så är Christopher Ward Bel Canto kanske ngt att titta närmare på? Lite osäker på det exakta priset men det ligger runt 40 tkr.

IMG_0965.jpeg

Vintage datejust 36mm ska väll inte vara omöjligt?
Jag är osäker på det tyvärr.
Det var några år sedan jag var ute på DJ-marknaden, men redan då var det svårt att komma under 40 000 om man inte ville ha exemplar som hade blivit så pass polerade att dom blivit äggformade och bandhornen var tjocka som synålar.

Aqua terra talar mycket till mig, med sitt Meta certifierade ur också, som dessutom syns och ser bra ut.
Det ända som inte riktigt talar helt är att jag har redan min Must the cartier, så vill ha någonsing 180 från den, kanske det är en färgglad dykare man ska ha
..resan är målet!
Tudor GMT Pepsi, grymt snygg och skitbra klocka som man kan hitta för 30' jämt. Min är från 2019 och tickar på exemplariskt, antagligen till den blir 10 år iaf. Bättre bang for buck finns liksom inte! Ingen riktig dykare så sett då vridringen har 48 klick och vrider åt bägge hållen men vadå... har du tänkt dyka på riktigt med den? Lite klossig enl flera så försök prova, själv har jag noll problem med det. Tycker du den är för stor så köper du en BB58 (fast lika snygga som denna är dom ju inte!)
IMG_4709.jpeg

Senast ändrad:
Tudor GMT Pepsi, grymt snygg och skitbra klocka som man kan hitta för 30' jämt. Min är från 2019 och tickar på exemplariskt, antagligen till den blir 10 år iaf. Bättre bang for buck finns liksom inte! Ingen riktig dykare så sett då bezeln har 48 klick och vrider åt bägge hållen men vadå... har du tänkt dyka på riktigt med den? Lite klossig enl flera så försök prova, själv har jag noll problem med det. Tycker du den är för stor så köper du en BB58 (fast lika snygga som denna är dom ju inte!)
IMG_4709.jpeg
Eller en BB Pro 😎

Som är mindre och ännu sportigare.

F37F6AE9-B628-4DD6-8128-4F10B91C6F3F.jpeg

IMG_4984.jpeg

Ja, jo... smaksak förstås. Men Black Bay gäller helt enkelt som svar på rubriken, sedan väljer du i sortimentet efter tycke och smak.
Ja. Inte läst hela tråden men vill jag ha en dykare för max 40k gäller:

• Tudor Black Bay, vilken du än föredrar
  • Omega 22*4.50 (quartz eller automat är upp till preferens)
  • Omega Planet Ocean

Är trött så missar säkert någon men kan ju inte gå fel med någon av dessa.

Tillbaka
Topp