Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen hit!Tja! Första inlägget på klocksnsck, få se vad experterna tycker
Kan tänka gå upp till max 40k för rätt klocka, max 40mm eller som bär som det. Tänker mig begagnade priser.
Ge mig förslag!
Tack på förhand![]()
En blå BB58 kanske? Omega-experter här inne kommer garanterat kunna tipsa om några modeller också!Tack för svar!
Kände att jag ville ha en generell överblick över vad folk tycker om.
BB54 har jag varit lite intresserad av, bra tips!
Är sugen på en sportig dykare, äger själv en must de Cartier så nånting som kompletterar.
Något med färg skulle inte skada.
Jo sant, men ändå kul med lite rekommendationerEn blå BB58 kanske? Omega-experter här inne kommer garanterat kunna tipsa om några modeller också!
Men du, skit i vad "folk tycker om". Din smak, din klocka!![]()
Tips från mig är att kolla (större) klockauktioner.Jo sant, men ändå kul med lite rekommendationer
Bb58 blå... Kanske är nåt
Monaco har jag sett nån gång, cool designSkulle säga en beggad Monaco eller black bay 36 mm med inhouse verk (inte diver) kan hittas enkelt under 40k. Båda är roliga klockor samt bra kvalitet och relativt billiga att äga.
Aqua terra är ju en riktig one watch collectionFör 40 000kr så får man ju en ny Sjöö Sandström RSC 41mm med både stål, läder och gummi band. För mig en personlig favorit då den är väldigt slimmad och man får tre olika men lika klockor.
För 40 000kr beg så kan man hitta en Omega Seamaster Aqua Terra
panerai är en riktigt cool design, skulle gärna haft ett displaycaseback ocksåRent specmässigt så skulle jag säga att en Longines Master Perpetual Calendar är mycket klocka för pengarna i den prisklassen, men det är inte en klocka som jag tror faller alla i smaken. Begagnat skulle man nog till och med kunna klämma in en eller två beaters i det priset om man köpte en sådan.
Här kommer några andra alternativ:
-Panerai Luminor Marina PAM 00048 eller 00049 (en av mina personliga favoriter i den prisklassen)
-Tudor Black bay 58.
-Omega Speedmaster reduced.
-Omega aqua terra (Finns flera modeller att välja på)
-Omega Seamaster Professional (finns flera modeller att välja på)
![]()
![]()
![]()
Någonting med vissa kronografer som blir lite för kluttriga för min smak. Men kul med färgMan får extremt mycket för pengarna om man köper en Zenith El Primero .
Finns bra ex för kanske 30 och uppåt .. just denna färgglada variant dock billig för 38 på C24 (om den är i skapligt skick mekaniskt … )
En sån slog jag till på jättenöjdEn blå BB58 kanske? Omega-experter här inne kommer garanterat kunna tipsa om några modeller också!
Men du, skit i vad "folk tycker om". Din smak, din klocka!![]()
Jag är osäker på det tyvärr.Vintage datejust 36mm ska väll inte vara omöjligt?
Tudor GMT Pepsi, grymt snygg och skitbra klocka som man kan hitta för 30' jämt. Min är från 2019 och tickar på exemplariskt, antagligen till den blir 10 år iaf. Bättre bang for buck finns liksom inte! Ingen riktig dykare så sett då vridringen har 48 klick och vrider åt bägge hållen men vadå... har du tänkt dyka på riktigt med den? Lite klossig enl flera så försök prova, själv har jag noll problem med det. Tycker du den är för stor så köper du en BB58 (fast lika snygga som denna är dom ju inte!)Aqua terra talar mycket till mig, med sitt Meta certifierade ur också, som dessutom syns och ser bra ut.
Det ända som inte riktigt talar helt är att jag har redan min Must the cartier, så vill ha någonsing 180 från den, kanske det är en färgglad dykare man ska ha
..resan är målet!
Eller en BB ProTudor GMT Pepsi, grymt snygg och skitbra klocka som man kan hitta för 30' jämt. Min är från 2019 och tickar på exemplariskt, antagligen till den blir 10 år iaf. Bättre bang for buck finns liksom inte! Ingen riktig dykare så sett då bezeln har 48 klick och vrider åt bägge hållen men vadå... har du tänkt dyka på riktigt med den? Lite klossig enl flera så försök prova, själv har jag noll problem med det. Tycker du den är för stor så köper du en BB58 (fast lika snygga som denna är dom ju inte!)
![]()
Ja, jo... smaksak förstås. Men Black Bay gäller helt enkelt som svar på rubriken, sedan väljer du i sortimentet efter tycke och smak.Eller en BB Pro
Som är mindre och ännu sportigare.
![]()
![]()
Ja. Inte läst hela tråden men vill jag ha en dykare för max 40k gäller:Ja, jo... smaksak förstås. Men Black Bay gäller helt enkelt som svar på rubriken, sedan väljer du i sortimentet efter tycke och smak.