• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa klockan upp till 40k?

Ja. Inte läst hela tråden men vill jag ha en dykare för max 40k gäller:

• Tudor Black Bay, vilken du än föredrar
  • Omega 22*4.50 (quartz eller automat är upp till preferens)
  • Omega Planet Ocean

Är trött så missar säkert någon men kan ju inte gå fel med någon av dessa.
Ja, den här var ju himla fin alltså om man vill ha lite färg. Var väl 35’ då (2022), kanske 40’ idag? 1:a gen Planet Ocean med 2500, från 2011.
IMG_9817.jpeg

Senast ändrad:
Tudor GMT Pepsi, grymt snygg och skitbra klocka som man kan hitta för 30' jämt. Min är från 2019 och tickar på exemplariskt, antagligen till den blir 10 år iaf. Bättre bang for buck finns liksom inte! Ingen riktig dykare så sett då vridringen har 48 klick och vrider åt bägge hållen men vadå... har du tänkt dyka på riktigt med den? Lite klossig enl flera så försök prova, själv har jag noll problem med det. Tycker du den är för stor så köper du en BB58 (fast lika snygga som denna är dom ju inte!)
IMG_4709.jpeg
Så jädrans snygg!! Men min lilla 16.3 cm handled kanske inte klarar av den. Sitter som en smäck på dig!

Så jädrans snygg!! Men min lilla 16.3 cm handled kanske inte klarar av den. Sitter som en smäck på dig!
Nej, den blir för stor. Begränsar en del om man kollar dykare. Kolla Black Bay under 40mm (58/54/Pro), Pelagos 39 eller midsize Omega SMP i 36,25mm som gjordes fram till 2019. Släpptes en Planet Ocean i 39,5mm år 2016 och finns kvar idag

Nej, den blir för stor. Begränsar en del om man kollar dykare. Kolla Black Bay under 40mm (58/54/Pro), Pelagos 39 eller midsize Omega SMP i 36,25mm som gjordes fram till 2019. Släpptes en Planet Ocean i 39,5mm år 2016 och finns kvar idag
Man skulle "bulkat" på sig så man kan bära de bra klockorna haha! Midsize Omeg SMP har jag kikat lite på, skulle vilja ha keramisk ring.

hur stor är den? Hittade 42mm online, är det samma som den på bilden?
Som sagt, ja. Länk till Omega

Bastant pjäs, tyngre än Tudorn om bägge är på länk. Storleksmässigt rätt lika men Omega designar boetterna bättre så det ser lite mindre klossigt ut. Blir nog för stor den här med.

Man skulle "bulkat" på sig så man kan bära de bra klockorna haha! Midsize Omeg SMP har jag kikat lite på, skulle vilja ha keramisk ring.

Midsize SMP kom med keramisk ring 2012 populärt kallad SMPc. Gjordes i blått och svart. Såldes fram till 2019 nångång. Har själv den svarta i 41mm (IMO bättre än den blå).
https://www.omegawatches.com/watch-...-co-axial-chronometer-36-25-mm-21230362003001

Har själv prövat 42mm klockor nån gång.
Jag kanske till och med har 16cm handled, för tycker dom ser ut som hockeypuck på mig, ska försöka ta en bild.

Den klockan jag använder dag till dag är en liten must de Cartier så allt känns ju stort jämfört med den iförsig

Ett tips är att inte stirra dig blind på diametern. Väg in lug-to-lug och andra mått också och kolla mer på hur en klocka faktiskt bärs. Det är skillnad på 42mm och 42mm

Used-OMEGA-Speedmaster-Moonwatch-311.30.42.30.01.005-Tachymeter-Bezel-SKU172569.jpg
Ett tips är också att inte snåla och ta en ”nästan” klocka. Då ångrar man bara sig. Massor av bra förslag i tråden redan. Vet inte om nån nämnt speedyn? Den är också en klassiker men kanske något över budget.

Det är riktigt bra tips!
Har varit lite sugen på senaste seamaster med vågtavlan, går att hitta för 45k begagnad. Det är bara det att den är 42mm.. tror ni att en 40mm nånsin kommer ut?

Tja! Första inlägget på klocksnsck, få se vad experterna tycker 😎

Kan tänka gå upp till max 40k för rätt klocka, max 40mm eller som bär som det. Tänker mig begagnade priser.

Ge mig förslag!

Tack på förhand 🙌
Jag har tyvärr inget tips att bidra med, men jag blev väldigt förvirrad av både titt inlägg och din profil…
Medlem sedan 2020, endast 37 poster under dessa 5 år, och nu med en post av detta slag, som du dessutom säger är din första på KS?

Jag har tyvärr inget tips att bidra med, men jag blev väldigt förvirrad av både titt inlägg och din profil…
Medlem sedan 2020, endast 37 poster under dessa 5 år, och nu med en post av detta slag, som du dessutom säger är din första på KS?
Haha, har varit medlem länge, men bara använt kontot för att kolla efter klockor till salu.
Tänkte att det var dags o skriva lite 🙌

Tillbaka
Topp