• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa klockbilden 2020 - NU JÄVLAR RÖSTAR VI :-)

Vilken bild är din favorit?

• Bild 1 - Omega Speedmaster teama all in!

Röster: 30 9.7%
  • Bild 2 - Rolex Explorer goes bubble bath

Röster: 71 22.9%
  • Bild 3 - Omega Ploprof i sitt rätta element

Röster: 14 4.5%
  • Bild 4 - Panedemi Panerai i Brons

Röster: 52 16.8%
  • Bild 5 - Vintage speedy

Röster: 8 2.6%
  • Bild 6 - Omega Pie pan i sitt rätta element

Röster: 16 5.2%
  • Bild 7 - Tudor Blackbay 36 goes or went on adventure

Röster: 19 6.1%
  • Bild 8 - Stenhård Sinn U50

Röster: 32 10.3%
  • Bild 9 - Världsvan/gambling Rolex Eplorer

Röster: 41 13.2%
  • Bild 10 - Stekhet Panerai på klippa

Röster: 27 8.7%

• Totala väljare
    310
Vill tacka alla för helt fantastiska bilder!
Att inte få sin bild med i denna "poll" innebär INTE att man inte har en fin klocka, kan fota eller är en uppskattad KS:are.. Konkurrensen var stenhård :)

Jag har tagit mig friheten att välja ut mina tio favoriter och nu är det dags att utse en vinnare.

Rösta ¨på din favorit. Man kan bara rösta på en bild men det är helt ok att ändra sitt val. Vi stänger röstningen 11/1 23:59.
Ska bli spännande att se hur detta slutar :)

Kör hårt!

Bild 1
3.jpg

Bild 2

1.jpg

Bild 3
6.jpg

Bild 4
Bild1.jpg

Bild 5
9.jpg

Bild 6
7.jpg

Bild 7
8.jpg

Bild 8
4.jpg

Bild 9
Bild2.jpg

Bild 10
10.jpg
Alltså..... hrmmm...
Man ska ju såklart inte tuta i sin egen tuta eller banka på sin egen trumma eller vad man säger. Men...
Är inte den här omröstningen avslutad?
Jag är såklart blygsam av naturen som sig bör - men någon slags änglalik hyllningskör hade jag ju hoppats på 😉🥳🧐

Hur som helst vill jag tacka mina medtävlare för en fin och spännande match, alla som röstat på mig för uppskattningen och @Dbrasco för det fina initiativet till tävlingen som i alla fall gjorde min julledighet lite mer spännande!

Alltså..... hrmmm...
Man ska ju såklart inte tuta i sin egen tuta eller banka på sin egen trumma eller vad man säger. Men...
Är inte den här omröstningen avslutad?
Jag är såklart blygsam av naturen som sig bör - men någon slags änglalik hyllningskör hade jag ju hoppats på 😉🥳🧐

Hur som helst vill jag tacka mina medtävlare för en fin och spännande match, alla som röstat på mig för uppskattningen och @Dbrasco för det fina initiativet till tävlingen som i alla fall gjorde min julledighet lite mer spännande!
Nja, omröstningen slutar 11/1 2022 så det är ett tag kvar! 😋

Stort grattis, verkligen en fin bild!

Man ska tuta i egen tutta speciellt när trådskaparen, läs undertecknad, uppviglar till fotomani och sedan stoppar huvudet i sanden. Men jag är inte Trump och erkänner att jag brustit 😄 skyller på att livet kom i mellan men trots detta har vi nu korat en solklar vinnare!

Jag med flera på forumet överväger starkt att diskvalificera @Calvin från framtida tävlingar som denna. Det var ju avgjort redan på sida två i tråden, ett STORT grattis!

Nu var det det finaste priset just engagemanget och glädjen som vi skapade i tråden men också ÄRAN att ha producerat 2020s bäst klockbild!

Som utlovat finns det 5kg klockkataloger från de finaste tillverkarna att pryda vardagsrummet med men även ett finfint splitternytt Shell cordovan band i 20/16 tillverkat av lädermästaren jankoxx att pryda valfri klocka med.
Leveransadress tas i pm, Grattis!! 😀

4DB12804-6B24-43CB-A4C8-9006C82DC82F.jpeg

Senast ändrad:
😂
Man ska tuta i egen tutta speciellt när trådskaparen, läs undertecknad, uppviglar till fotomani och sedan stoppar huvudet i sanden. Men jag är inte Trump och erkänner att jag brustit 😄 skyller på att livet kom i mellan men trots detta har vi nu korat en solklar vinnare!

Jag med flera på forumet överväger starkt att diskvalificera @Calvin från framtida tävlingar som denna. Det var ju avgjort redan på sida två i tråden, ett STORT grattis!

Nu var det det finaste priset just engagemanget och glädjen som vi skapade i tråden men framförallt ÄRAN att ha producerat 2020s bäst klockbild!

Som utlovat finns det ett gäng klock-kataloger från de finaste tillverkarna att pryda vardagsrummet med men även ett finfint splitternytt Shell cordovan band i 20/16 från lädermästaren jankoxx att pryda valfri klocka med.
Leveransadress tas i pm, Grattis!!😄😄😄

4DB12804-6B24-43CB-A4C8-9006C82DC82F.jpeg
Tack!!! Misstänkte att det var något ovidkommande som livet som fått denna livsviktiga process att sakta ned 😉
Skönt att höra att det inte berodde på något elakt virus eller något annat allvarligt!

Skämt åsido så ÄR det verkligen en ära att bli uppmärksammad på det här sättet! Både bland bidragen i tävlingen och på forumet i stort finns det ju en fantastisk mängd otroliga bilder och det är kul att vara en del i en gemenskap som bejakar sin kreativa ådra på det här sättet - även om det såklart för utomstående verkar helt galet att lägga en massa tid och energi på att fotografera en klocka 😂.

Med blossande kinder och bultande hjärta går jag nu och lägger mig och försöker tänka ut några nya roliga bildidéer.
Tack igen!

Tack!!! Misstänkte att det var något ovidkommande som livet som fått denna livsviktiga process att sakta ned 😉
Skönt att höra att det inte berodde på något elakt virus eller något annat allvarligt!

Skämt åsido så ÄR det verkligen en ära att bli uppmärksammad på det här sättet! Både bland bidragen i tävlingen och på forumet i stort finns det ju en fantastisk mängd otroliga bilder och det är kul att vara en del i en gemenskap som bejakar sin kreativa ådra på det här sättet - även om det såklart för utomstående verkar helt galet att lägga en massa tid och energi på att fotografera en klocka 😂.

Med blossande kinder och bultande hjärta går jag nu och lägger mig och försöker tänka ut några nya roliga bildidéer.
Tack igen!

Tycker du ska vara stolt! En helt grymt bra bild som hade varit given i rolexkatalogen om Hans Wilsdorf kunde bestämma 😄

Tack igen!
Boom! Grattis och keep it up! :)

Vill tacka alla för helt fantastiska bilder!
Att inte få sin bild med i denna "poll" innebär INTE att man inte har en fin klocka, kan fota eller är en uppskattad KS:are.. Konkurrensen var stenhård :)

Jag har tagit mig friheten att välja ut mina tio favoriter och nu är det dags att utse en vinnare.

Rösta ¨på din favorit. Man kan bara rösta på en bild men det är helt ok att ändra sitt val. Vi stänger röstningen 11/1 23:59.
Ska bli spännande att se hur detta slutar :)

Kör hårt!

Bild 1
3.jpg

Bild 2

1.jpg

Bild 3
6.jpg

Bild 4
Bild1.jpg

Bild 5
9.jpg

Bild 6
7.jpg

Bild 7
8.jpg

Bild 8
4.jpg

Bild 9
Bild2.jpg

Bild 10
10.jpg
wow, otroligt snygga bilder! Bild 5 är ändå min favorit!

Så kom det en dag då äntligen vintern till slut letat sig hela vägen till Skåne och då solen valde att titta fram. Då dimper det plötslig ned ett litet paket. Eller litet och litet föresten - nästan 10kg!
CAL03517.jpg

Spänningen är olidlig - vad kan det vara?
Ivrigt sliter jag upp kartongen:
CAL03518.jpg

Ett tjusigt (och kanske det mjukaste jag hållit i) läderband med snyggt färgmatchat denimfodral :) !
Och en hel drös med fina produktkataloger! Blir ju en helt annan känsla när man bläddrar i något fysiskt jämfört med the interwebz. Riskerar att bli dyrt det här när jag djupdyker i produktsortimentet från Cartier, Vacheron Constantin, IWC mfl. mfl....

Jag trodde direkt att den lite varma bruna tonen hos bandet skulle funka som handen i handsken på min BB58a så jag slängde på det direkt! Klockrent tycker jag i alla fall:
CAL03539.jpg

Ett STORT tack till @Dbrasco för det ypperliga vinstpaketet! Och igen tack för en rolig och välorganiserad tävling!!

Tillbaka
Topp