• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa klockvideon - hjälp mig hitta den!

Sputniq

Panerai
Hej allesammans!

Jag kommer att inom en snar framtid hålla i en kortare föreläsning om klockor för min sektion på LTH. Jag har börjat fila på upplägget och kommit fram till att jag vill börja det hela med en kortare film som verkligen fångar allt det vackra i klockor, en film som förhoppningsvis kan få åhörarna att bli lika fascinerade som vi redan är.

Jag har scannat igenom halva Youtube, men utan att hitta något som jag känner är helt rätt. Snälla hjälp mig att hitta den rätta videon att inleda föredraget med! Jag tror att ni förstår på ett ungefär vad jag är ute efter :)

Tack på förhand och ha en härlig fredag!
 

Sputniq

Panerai
Snygg video, men inte riktigt vad jag tänkte mig. Gärna mer åt "reklam-hållet", man ska bli lite upphetsad av att de den ;-)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Får intrycket av att "oinvigda" inte bryr sig så mycket om insidan, utan mer om image och det estetiska. Där lyckas Tudor - att skapa en image. Och att skapa en känsla. Dessutom är klippen korta...

Alla mina "oinvigda" vänner som fått se dessa videos har gett tummen upp! Till och med mamma. ;)



Min favorit:

Finns även med denna låt:
 
Senast ändrad:

månljus

Panerai
Youtubade några fler. Sånt man gör när man egentligen borde plugga.

Är tanken att klockan ska vara i fokus i filmen? Hur lång ska filmen vara på ett ungefär?
 

Depp-Erik

Cartier
Kul med fler Lundensare på forumet! :)

Jag älskar OMEGAS reklamfilmer, de fokuserar ofta på material och tekniska spec. i sina reklamer så det kan nog falla LTH folk på läppen. Här är ett exempel.

 

Rivalen

Rolex
Du får väl ta med dem på resa. Vart skall man resa för att förstå en mekanisk klockas innersta väsen? Man reser in i en Jaeger LeCoultre Reverso:
 
Senast ändrad:

Igge

Panerai
Får intrycket av att "oinvigda" inte bryr sig så mycket om insidan, utan mer om image och det estetiska. Där lyckas Tudor - att skapa en image. Och att skapa en känsla. Dessutom är klippen korta...

Alla mina "oinvigda" vänner som fått se dessa videos har gett tummen upp! Till och med mamma. ;)



Min favorit:

Finns även med denna låt:

Håller med.
Tycker Tudor är grymma på att göra reklamfilmer.
/i
 
Topp