• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Jag inbillar mig att har någon samma status som dig, lägger exakt samma bud som dig, men du är först. Så är det du somv vinner platsen.
Ser den risken som ytterst liten. Om du inte bara klicka nästa. Justerar alltid mitt bud några 100 poäng.
Det tror jag. Jag har för en gångs skull ingen aktiv bokning. Men gå in och testa.
Nej det går inte längre sedan SAS lämna plusgrade. Värdelöst. Förutsatt inget ändrats senaste månaderna.

Vilket kort rekommenderas för att få Lounge Key/Priority Pass?

Kollat på Resurs World för 89 kr/mån. Ger 4 fria besök samt en gäst kan följa med fritt per besök.

Fler alternativ jag bör kolla på?

😱😱😱
Screenshot_2023-05-17-14-12-04-48_e307a3f9df9f380ebaf106e1dc980bb6.jpg

Kanske inte rätt tråd men närmast i alla fall.
Jag har Eurobonus Gold och då och då bokas resor för mig. Dvs jag kan inte uppge mitt medlemsskap vid bokningen när någon annan gör det åt mig eller om biljetten bokas via tredjepart/resebyrå.

Men jag har ju fina förmåner med EB Gold. Verkar dock inte som jag kan använda detta i "efterhand". Dvs förutom typ loungerna såklart.

Exempel för att förtydliga min fråga:

• En kund/partner/leverantör/nån annan har bokat en flygbiljett för mig via SAS.
  • De bokade en ekonomibiljett
  • Jag vill kunna nyttja tex fast track, extra bagage, gratis wifi, fri mat och dryck på planet - hur gör jag när resan redan är bokad?

Men resan är redan bokad. Försökte precis via en länk i biljetten "uppgradera" men då måste jag antingen betala med pengar eller EB poäng.

Någon som vet hur man gör eller om det ens är möjligt?

Senast ändrad:
Kanske inte rätt tråd men närmast i alla fall.
Jag har Eurobonus Gold och då och då bokas resor för mig. Dvs jag kan inte uppge mitt medlemsskap vid bokningen när någon annan gör det åt mig eller om biljetten bokas via tredjepart/resebyrå.

Men jag har ju fina förmåner med EB Gold. Verkar dock inte som jag kan använda detta i "efterhand". Dvs förutom typ loungerna såklart.

Exempel för att förtydliga min fråga:

• En kund eller annan har bokat en flygbiljett för mig via SAS.
  • Jag vill kunna nyttja tex fast track, extra bagage, gratis wifi, fri mat och dryck på planet

Men resan är redan bokad. Försökte precis via en länk i biljetten "uppgradera" men då måste jag antingen betala med pengar eller EB poäng.

Någon som vet hur man gör eller om det ens är möjligt?
Jävligt klart. Vad är det du vill fråga?

Edit.
Vilken bolag?
EBG ger inte "fri mat och fri dryck" oavsett bolag du flyger flyger med.

Jävligt klart. Vad är det du vill fråga?
Som jag skrev, hur utnyttjar jag min förmåner med Eurobonus Gold när resan redan är bokad av annan part?

• En kund/partner/leverantör/nån annan har bokat en flygbiljett för mig via SAS.
  • Jag vill kunna nyttja tex fast track, extra bagage, gratis wifi, fri mat och dryck på planet - hur?

Edit.
Vilken bolag?
EBG ger inte "fri mat och fri dryck" oavsett bolag du flyger flyger med.
Ok. Konstigt då jag alltid fått det när jag bokat med min EBG. (Alltid fått automatisk uppgradering till Sas Plus)

Vadå vilket bolag? Sas.

Som jag skrev, hur utnyttjar jag min förmåner med Eurobonus Gold när resan redan är bokad av annan part?

• Jag vill kunna nyttja tex fast track, extra bagage, gratis wifi, fri mat och dryck på planet - hur?
Logga in, Tryck på "Mina bokningar", skriv in din bokningsrefernes och ditt efternamn. Ibland behöver du gå in på bokningen och lägga till ditt Eurobonusnummer. Utan EB eller EBG. Klart, du får alla förmåner du skall ha.

Återigen. Du får ingen "fri mat eller fri dryck" med EBG. På flygningar i SAS krävs det EBD för att få fri dryck.
Du får heller inte "extra bagage" om du bokat Economy light med EBG.

• Like
Reactions: SWC
Logga in, Tryck på "Mina bokningar", skriv in din bokningsrefernes och ditt efternamn. Ibland behöver du gå in på bokningen och lägga till ditt Eurobonusnummer. Utan EB eller EBG. Klart, du får alla förmåner du skall ha.
Tack. Men jag är inne på min bokning på SAS men kan hittar ingenstans att lägga till mitt EB-nummer?
Enbart "uppgradera". Och på uppgradera får jag ange ett bud i SEK eller EB-poäng?

Ok. Konstigt då jag alltid fått det när jag bokat med min EBG. (Alltid fått automatisk uppgradering till Sas Plus)

Vadå vilket bolag? Sas.
Det där stämmer inte. Visa gärna hur.
Hah! Nu hittade jag. Fick scrolla längst ner till "bonusprogram".
Precis. Man får scrolla ned. Alltid med resebyrå så får man lägga till själv även om man har det inlagt i reseybråns profil. Funkar bara för hyrbilar i mitt fall.

1684968518930.png

Det där stämmer inte. Visa gärna hur.

Precis. Man får scrolla ned. Alltid med resebyrå så får man lägga till själv även om man har det inlagt i reseybråns profil. Funkar bara för hyrbilar i mitt fall.

1684968518930.png
Bonusprogram. Där ja!

Jag vet inte, inte reflekterat över det. Jag har antingen fått det gratis för de ser att jag bokat med mitt EBG-nummer eller så har de uppgraderat mig till sas plus på flygplatsen. Flög med frugan i vanlig klass nyligen och skulle betala en dryck med mina EBG (via iphone plånbok) och då sa dom att det ingick så jag slapp betala 🤷‍♂️ Om jag inte redan bokat sas plus då, såklart.

Bonusprogam. Där ja!

Jag vet inte, jag har antingen fått det gratis för de ser att jag bokat med mitt EBG-nummer eller så har de uppgraderat mig till sas plus på flygplatsen. Om jag inte redan bokat sas plus då, såklart.
EBG ger ingenting i luften. EBD och EBP ger gratis dryck och ibland uppgradering. Om du bokar via jobbet och resebyrå så bokar de kanske dig i Plus. Vanligt där arbetsgivaren är givlimd.

Men summa sumarum. Du har inte bokat Ekonomi eller SAS GO och fått förmåner på flighten för att vara EBG.

EBG ger ingenting i luften. EBD och EBP ger gratis dryck och ibland uppgradering. Om du bokar via jobbet och resebyrå så bokar de kanske dig i Plus. Vanligt där arbetsgivaren är givlimd.

Men summa sumarum. Du har inte bokat Ekonomi eller SAS GO och fått förmåner på flighten för att vara EBG.
Jag är egenföretagare så det är antingen jag som bokar för jobb eller privat, eller kund/leverantör men då bokar de alltid det billigaste såklart.

Då har jag fått förmåner för att jag glittrar i solen eller vad menar du? Haha. Inte hänt varje gång men majoriteten av gångerna.
Varför jag frågade hur jag lägger till mitt EBG i en bokning som redan är bokad är ju för att veta hur jag kan få förmånerna utan att behöva visa upp eller hoppas på något.

Det har jag fått hjälp med och det tackar jag för.

Då har jag fått förmåner för att jag glittrar i solen eller vad menar du? Haha. Inte hänt varje gång men majoriteten av gångerna.
Inte en aning. Men du ska inte få något extra för din status.
Varför jag frågade hur jag lägger till mitt EBG i en bokning som redan är bokad är ju för att veta hur jag kan få förmånerna utan att behöva visa upp eller hoppas på något.
Beställ ett fysiskt EBG-kort om du skall till östra Europa. Polen framförallt får man visa upp det för att komma in i LOTlounger och LOT's tredjepartslounger. Händer mig varje gång. Trots inalgt på bokningen.
Brukar ta 2 veckor för att få hem det från att man klicka på beställ. Som du gör i inloggatläge på din Eurobonussida.

Inte en aning. Men du ska inte få något extra för din status.

Beställ ett fysiskt EBG-kort om du skall till östra Europa. Polen framförallt får man visa upp det för att komma in i LOTlounger och LOT's tredjepartslounger. Händer mig varje gång. Trots inalgt på bokningen.
Brukar ta 2 veckor för att få hem det från att man klicka på beställ. Som du gör i inloggatläge på din Eurobonussida.
Bra idé. Nu har jag inga resor till Östeuropa planerade däremot gillar jag fysiska kort :)

När tror vi Amex kommer med nästa kampanj? Ska skaffa SAS Amex premium och väntar ivrigt på en poängkampanj. Har ett SAS MC i dagsläget så går ingen nöd och kmr ändå inte nå upp till spendkrav för 2-4-1 i år. Borde väl komma närsomhelst?

Funderar på att hoppa på Amex-tåget, brukar de ofta köra kampanjer med välkomstbonus? Ser inte att det finns något kampanj just nu men det kanske är värt att vänta in för att få lite extra poäng? :)

Funderar på att hoppa på Amex-tåget, brukar de ofta köra kampanjer med välkomstbonus? Ser inte att det finns något kampanj just nu men det kanske är värt att vänta in för att få lite extra poäng? :)
Kan bjuda in dig om du vill så får du i alla fall 10k poäng (och jag också). Men finns kanske bättre sätt som ny medlem…

Kan bjuda in dig om du vill så får du i alla fall 10k poäng (och jag också). Men finns kanske bättre sätt som ny medlem…

Ah men nice, ska försöka spana lite mer!

Är det värt med ett Eurobonus kort om man reser 4-5 ggr per år? Jag och tjejen funderar lite på vad vi ska välja…

Ah men nice, ska försöka spana lite mer!

Är det värt med ett Eurobonus kort om man reser 4-5 ggr per år? Jag och tjejen funderar lite på vad vi ska välja…
Frågan kring hur mycket du kan få ut genom ett eurobonus är mer relativ till hur mycket pengar du kan spendera med ditt kreditkort och sen hur flexibla ni är med resmål och tidpunkt.

Sen acceptera inte första främsta invite på standard 10k poäng :)

Frågan kring hur mycket du kan få ut genom ett eurobonus är mer relativ till hur mycket pengar du kan spendera med ditt kreditkort och sen hur flexibla ni är med resmål och tidpunkt.

Sen acceptera inte första främsta invite på standard 10k poäng :)

Ja det är ju sant, handlar ju mer eller mindre aldrig med kontanter nu.

OK, det är bättre att invänta någon kampanj? Eller går att det få "bättre" inbjudningar? :D

Tillbaka
Topp