• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Riktigt bra kampanj på AMEX Platinum just nu, 1.950.000 poäng för den som registrerar sig innan 30 juni via inbjudan. Högsta jag sett på lääänge! Hojta om någon är intresserad av en invite🙂
IMG_6165.jpeg

Riktigt bra kampanj på AMEX Platinum just nu, 1.950.000 poäng för den som registrerar sig innan 30 juni via inbjudan. Högsta jag sett på lääänge! Hojta om någon är intresserad av en invite🙂
IMG_6165.jpeg
Bra erbjudande men 5460:- täcker väl inte ens årsavgiften för kortet?

EDIT: Årsavgift på 6000:- så det är väl helt OK om man nyttjar det mycket.

Bra erbjudande men 5460:- täcker väl inte ens årsavgiften för kortet?

EDIT: Årsavgift på 6000:- så det är väl helt OK om man nyttjar det mycket.
Så är det, men skulle verkligen inte rekommendera att ta det i pengar. Poängen motsvarar t.ex. en enkelresa i business class till Asien/Nordamerika (eller en tur-och-retur i Economy), vilket är värt bra mycket mer än 5460kr😃

Har haft Platinum i ett halvår och har lätt tjänat in årsavgiften redan nu på alla rabatter, uppgraderingar, loungebesök, gratis middagar osv. Senast för några dagar sedan fick jag 3000kr billigare flyg än lägsta på Flygresor via Amex-portalen.

Senast ändrad:
Så är det, men skulle verkligen inte rekommendera att ta det i pengar. Poängen motsvarar t.ex. en enkelresa i business class till Asien/Nordamerika (eller en tur-och-retur i Exonomy), vilket är värt bra mycket mer än 5460kr😃
Jag har Amex Eurobonus. Hade platinum förut när jag faktiskt reste mer. Men ja det är ett riktigt bra erbjudande om man kan boka enkelresa till de kontinenterna.

Personligen blev jag irriterad på EB-programmet för när jag väl skulle boka 2-1, hade två vouchers, så fick jag inte tag på flygresa till hela famljen på ett och samma plan. 💀

Vet ni hur lång ”karantän” man har från uppsagt kort innan man kan ta del av nykubdserbjudande? 6 eller 12 mån?

Om man hoppar på erbjudandet, är det 12 månaders ”bindningstid” med kortet då för att inte bli återbetalningsskyldig av dessa amexpoäng?

Om man hoppar på erbjudandet, är det 12 månaders ”bindningstid” med kortet då för att inte bli återbetalningsskyldig av dessa amexpoäng?
Nej, ingen bindningstid.

Dock krävs det att du spenderar 40.000kr på 3 månader för att få poängen. Sedan tar det några månader innan man faktiskt får poängen och kan använda dem. Men, man kan hoppa av när man vill🙂

Senast ändrad:

Ingen bindningstid. Men poängen du får är uppdelad på två tillfällen efter 7 månader och den andra efter 13 månader.
Förutsatt att du använder kortet varje månad under tiden.

Verkar som att AMEX Blue är bäst för ren cash back? Rätta mig gärna om jag har fel.
Någon som sitter på en inbjudan? 😊 PM:a gärna.
Det gick fort. Tack!

Senast ändrad:
Gäller detta även Platinum Points Plus? Söker invite isf
Det gäller även Points Plus. Det är såklart frivilligt men jag rekommenderar det då det lär löna sig i långa loppet med tanke på hur mycket mer poäng du kommer att tjäna in för en relativt liten kostnad.

Tillbaka
Topp