• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa sommarklockan för 10-15 tusen?

Riley

Panerai
En sval Tag funkar alltid!
DSC_0754.JPG
DSC_0957.JPG
 

2768-1f

Omega
2-Faktor
Kolla på Maurice Lacroix Pontos S diver på C24. Köpte min därifrån för ungefär de pengarna, ny med både länk o gummi. Välbyggd, bra kvalitet o finish och tål alla sommaräventyr man kan utsätta den för. Även snygg på läder o diverse natoband.
Screenshot_20190424-212244.jpg
IMG_20190419_092059.jpg
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Kolla på Maurice Lacroix Pontos S diver på C24. Köpte min därifrån för ungefär de pengarna, ny med både länk o gummi. Välbyggd, bra kvalitet o finish och tål alla sommaräventyr man kan utsätta den för. Även snygg på läder o diverse natoband.
Screenshot_20190424-212244.jpg
IMG_20190419_092059.jpg

Har själv tittat på den och tycker den är rickigt snygg med en relativt unik design. Den med kronograf e tuff också.

Stulen bild
76361a68-fbae-47ab-a309-b8c0f29fe735.jpg
 

Chefen

Omega
1556359341247.jpg
Jag chansade lite och köpte denna Maurice Lacroix Pontos S av Premium Watches, var inte jättekunnig om märket och kände väl egentligen bara till deras Aikon. Jag har för övrigt Breitling och Tag Heur, så var ute efter något lite mer "out of The box".
Jag tror nu detta är den perfekta sommarklockan, passar grymt på Nato och riktigt fin kvalitekänsla, lagom size på 43mm. Att den dessutom har ett relativt lågt pris på 2ahandsmarknaden gör att det känns som en safe deal om jag vill flippa den (om man köper den beg dvs). Du hittar den för 15-20k beg, tror inte jag skulle betala 40k för en ny. Men kvalitekänsla och urverk rättfärdigar verkligen Rek priset på 40k. Jag har den Orangea som poppar ut lite.
 
Certina ds action i något utförande som passar, finns i Quartz och automatisk. Hade själv en automatisk som blev stulen tyvärr, mycket klocka för pengarna.
 

L.A.P

Omega
I mitt tycke är en blå Seamaster med blekt aluminiumincert den bästa sommarklockan. Går att hitta äldre kvartsare för de pengarna.

Squale 1521 är även ett starkt kort.

:)
 

JohanRe

Cartier
Om man inte måste ha en dykare så är en SARB017 med strapcode länk, sailcloth med clasp eller ett uncle seiko tropic ett bra val. Skulle även funka på Nato om man är lagd åt det hållet.
20bar, 6R15 verket och funkar fint både i skogen/havet och på serveringen.
IMG_20190708_131839.jpg

Bild, bara för att.
 

JuanL

Omega
2-Faktor
Jag hade kikat på alla olika Seamsters som finns inom din budget, både nytt och gammalt. Man får helt klart mycket för pengarna där!
 
Topp