• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa stället att köpa Seiko SKX009?

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hallå allihopa!

Jag har googlat, googlat och återigen googlat och försökte att hitta en SKX009j.
Tyvärr så finns inga alls till salu och många _beräknar_ att får in dessa i Augusti eller September. Men, jag behöver en ny beater nu innan semestern drar igång.

Tips på ställen som har? Länk eller gummi spelar ingen roll då jag kommer köra på nato.
 
Senast ändrad:

Sledger

Cartier
Hallå allihopa!

Jag har googlat, googlat och återigen googlat och försökte att hitta en SKX009j för ett humant pris.
Tyvärr så finns inga alls till salu och många _beräknar_ att får in dessa i Augusti eller September. Men, jag behöver en ny beater nu innan semestern drar igång.

Tips på ställen som har? Länk eller gummi spelar ingen roll då jag kommer köra på nato.

Tackar ödmjukast för alla svar i förväg!

Vad är ett humant pris då? :)
Här verkar den finnas iaf.
http://www.shoppinginjapan.net/search.php?search_query=skx009&x=0&y=0
Bättre köpa en K och spara lite pengar enligt mig.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Vart hittar man SKX009 nu för tiden? Trevligast vore väl inom EU och till kanonpris men man kan ju inte få allt :D
 

mixmax013

Breitling
Jag köpte från creationwatches. Det gick smidigt och klockan levererades efter 4 dagar. Dock tillkom tullavgift på några hundra.
 

Herrgosh

Omega
Någon som har några tips nu då? Har kikat på monsterwatches och lutar starkt mot att beställa därifrån, då slipper väll man tullen också?
 

DirkFrode

Omega
Jag kan bara rekommendera skywatches, har beställt därifrån tre ggr utan några problem i vare sig leverans eller i kommunikation med handlaren man får räkna med någon hundralapp för tullen men man hamnar ändå runt 2k för en 009 med jubilee vilket i min bok är prisvärt. Leveranstiden är dock något man får räkna med tar ett tag men FedEx är samtidigt mer pålitligt än PostNord så...
 

seppo

Omega
2-Faktor
Under Basel sa SEIKO att skx007/009 numera var under limited production. Förra veckan fick jag reda på att SEIKO ändrat detta till att de nu är utgående modeller, de har alltså med största sannolikhet redan tillverkat sista batchen. Räkna alltså med att de inte går att hitta om några månader när alla sålt slut på sina lager.

Klockmaster Globen har tydligen sålt 007 till specialpriset 2400kr, rätt prisvärt för att vara inom EU, speciellt med tanke på att listpriset i Sverige är på sjuka 4298kr. Nu är de däremot slutsålda, bara att hoppas att de får en stor kaka av den troligtvis sista beställningen till Sverige som lagts hos SEIKO.

Det finns inga som helst indikationer på en ny motsvarande modell, mer än att vi vill ha en.

Så vart ska man då handla? Oklart, men var snabb. :)
Har dom ändrat på det eller är det fortfarande aktuellt? Tycker det verkar rätt lätt idag att finna SKX009 i alla fall. :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Har dom ändrat på det eller är det fortfarande aktuellt? Tycker det verkar rätt lätt idag att finna SKX009 i alla fall. :)

Är säkert aktuellt. Dessa har ju producerats i överflöd så även om Seiko säger "no more" så kommer det säkert ta ett bra tag innan lagret börjar sina hos de "miljontals" gråhandlare /åf osv.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har dom ändrat på det eller är det fortfarande aktuellt? Tycker det verkar rätt lätt idag att finna SKX009 i alla fall. :)
Tveksamt om det stämde. 7s26 tillverkas inte i samma fabrik som 4R och 6R så jag ser ingen anledning att de skulle sluta med 7s26 eller skx007.
 

Jonas81

Breitling
Jag beställde min på Creationwatches för ca en månad sedan. Väldigt smidig affär. Fick den på 4-5 dagar och hamnade på 2000kr efter tull etc...
 

Beastmode

Omega
Cdon.com, ligger runt 2,4 men tycker det känns värt ifall det skulle uppkomma strul eller liknande med klockan, då man med ganska hög säkerhet kan försökra sig om att cdon följer reklamationsrätt osv.
 

Rolfen

Rolex
Cdon.com, ligger runt 2,4 men tycker det känns värt ifall det skulle uppkomma strul eller liknande med klockan, då man med ganska hög säkerhet kan försökra sig om att cdon följer reklamationsrätt osv.
Cdon skickar dock sina klockor från ett företag i Italien så det kan nog bli lite struligt om man får problem i alla fall.
 
Kapar tråden,köpte en begagnad nyligen men det var något general knas med den så jag ska skicka tillbaka den. Säljaren har kontakt med creationwatches just nu, klockan är nästan ny.
Om det skulle skita sig så ska han betala tillbaks mig, i det fallet kommer jag köpa en ny istället. Svårt att hitta en AD som säljer skx011, om någon vet får ni gärna berätta.
Annars köper jag en SKX007, någon som vet en AD i Västerås som har den? Klockmaster har, men de ska ha 3998 Kr, känns dyrt.. Men jag vill gärna ha garanti, och
strul-fri retur ifall jag skulle få en som inte fungerar ordentligt.
Någon som vet var man kan köpa den?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kapar tråden,köpte en begagnad nyligen men det var något general knas med den så jag ska skicka tillbaka den. Säljaren har kontakt med creationwatches just nu, klockan är nästan ny.
Om det skulle skita sig så ska han betala tillbaks mig, i det fallet kommer jag köpa en ny istället. Svårt att hitta en AD som säljer skx011, om någon vet får ni gärna berätta.
Annars köper jag en SKX007, någon som vet en AD i Västerås som har den? Klockmaster har, men de ska ha 3998 Kr, känns dyrt.. Men jag vill gärna ha garanti, och
strul-fri retur ifall jag skulle få en som inte fungerar ordentligt.
Någon som vet var man kan köpa den?
Iofs inte Västerås men klockmäster globen har 007 för 2400kr om jag inte missminner mig. De kan säkert skicka
 
Topp