Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Prismässigt är det ganska lika om man kollar på Chrono24 lite snabbt, borde inte vara många tusenlappar som skiljer (blir ju iofs en hel del i % när klockorna ligger runt typ 25-30K generellt). Att vissa i tråden säger att B&R inte lever upp till sin prislapp rent kvalité/finish-mässigt är ju mer oroande än eventuell prisskillnad på ett par tusen.Tycker båda dessa är riktigt snygga! Personligen dras jag mer till GS, men den där B&R är riktig fin den med. Hur skiljer de sig rent prismässigt? Är ju även en fråga om du vill ha Quartz eller Automatic.
Intressant vinkel, har funderat lite på detta. Om man kollar på "how to spot a fake...." -filmer på youtube där de jämför kopior med äkta under lupp så är det ofta just på finish och precision i de små detaljerna som man kan skilja äkta från fake. I samband med det så känns en bättre finish mycket mer åtråvärt just för att man vill ha en känsla av perfektion och att det ena är klart bättre än det andra.Så säger bara en person som inte jämfört GS och andra märken med mikroskop.
Liknelsen mellan en Rolex Exp II och GS SBGN003 måste jag säga att jag inte riktigt ser, tycker att likheterna är ganska få.Jag har också sneglat mot GS:en som bruksur, ända nackdelen jag ser det som är att folk tror att du vill ha Rolex Explorer II men inte har råd.
Påminner ju om varann.
GS känns som mer riktig än B&R på något sätt, dom få olika jag provat.
Sen om du köper en lätt begagnad GS får du igen pengarna hyggligt, B&R lär ju tappa mer.
Som ni båda säger så är det begagnat som gäller oavsett vad.Knepet är väl också att köpa en BR från gråhandlare eller begagnad. Då tycker jag de är prisvärda i förhållande. Var riktigt imponerad av finish/utförande på den BR jag hade. Dock är GS strået vassare när det kommer till finish, inget snack om saken.
Som jag skrev i första inlägget så har jag en del andra utgifter nu under vinter/vår så det är inte säkert att det blir något nu.Blev det något? Jag blir tokigt sugen varje gång jag ser den här bilden..![]()
Ja kanske, för mig kändes GS som det självklara (och därmed lite tråkigare) alternativet i sammanhanget - har aldrig sett någon med den här BR varianten på armen IRL.Som jag skrev i första inlägget så har jag en del andra utgifter nu under vinter/vår så det är inte säkert att det blir något nu.
Måste väl säga att det dock känns som att GS är lite roligare ändå, känns som ett mer solitt köp, även om utseendet på B&R lockar.
Sen skaffade jag en Fitbit i mellandagarna och efter det så har jag i princip knappt burit en riktig klockaVem vet, är det här klocknörderiet dör för mig?
Nej, inte jag heller, de verkar inte vara så vanliga!Ja kanske, för mig kändes GS som det självklara (och därmed lite tråkigare) alternativet i sammanhanget - har aldrig sett någon med den här BR varianten på armen IRL.
Var lite orolig för samma sak när jag köpte an AW i julas men det enda som hände var att jag blev ännu mer säker på att jag föredrar mekanik på armen![]()
Oj, intressant med en så pass stark upplevelse. Makes sense att man ska testa i verkligheten såklart, så bra input. Tack!För en månad sedan hade jag rekommenderat en av dessa utan tveka.. efter att varit och klämt i butik så säger jag bara: kläm på båda i verkligheten innan du bestämmer dig.. kolla även på Tudors gmt.. det är väldigt individuellt vad man står ut med och tycker är fint och verklighetsupplevelsen av en av dessa två blev för mig en extrem chock (negativt).. kommer trampa massor av folk på tårna om jag säger vilken, så återigen: testa irl!
Det hade jag också tills den satt på armen.. vet inte ens om jag skall berätta det här men en annan klocka som chockade mig positivt irl var tudor bb chrono med guld på svart läder.. kan bli nästa köpOj, intressant med en så pass stark upplevelse. Makes sense att man ska testa i verkligheten såklart, så bra input. Tack!
Angående Tudor så har jag oerhört svårt att gilla deras snowflake-timvisare... det är en dealbreaker helt enkelt.