• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Back in business! Omega cosmic

Obeedoobe

Friends of KS
Mitt första klockköp var denna Omega seamaster cosmic. Ivrig som man var i början av sitt klockintresse köptes den i all hast på Tradera. Hade riktigt dålig koll på modellen och svalde säljarens bete med hull och hår. Enligt säljaren skulle klockan nyligen genomgått en service av urmakare i Finland.
När klockan väl anlände var det inga problem, visarna såg dock ut att inte sitta på rätt klocka.
Efter ett tags användande började den sacka ihop. Kronan slirade när man skulle ställa tid och datum. Skit! Jag har blivit blåst. Den lades i en låda och där har den legat i ca 1 år.
Men nu har den varit hos urmakaren och fått sig en genomgång. Tickar på som aldrig förr!
Man lär sig av sina misstag och ibland är det nyttigt att gå på en mina. Det gäller att man gör sin hemläxa innan man handlar och service utan dokumentation kan bli dyrt.

Mvh

mymamure.jpg
 

Daniel B

Omega
:bookworm:Snyggg, funderar också på något i stål nästa gång.
Tråkigt att du blev blåst på första klockan, får bli revansch på nästa klocka du köper;)
 

fc2

Rolex
Fin. Jag har också gått på minor men utan de lär man sig inte. Jag vet tex nu att kvarts inte passar mig, oavsett hur pass retro eller funky klockan är. Jag vet också vilka klockor jag vill ha och vilka jag kan klara mig utan.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag har en likadan fast med vit tavla. Så jäkla nice klocka. Kul att du lade ner till pengar på att få igång den igen. Det är en härlig klocka som man inte ser så ofta
 
Topp