• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

#BackaSvante

gronvit

Silver
2-Faktor
Såg just Rapport och ett inslag om svensk handel och den överhängande risken för svensk butiksdöd pga den pågående Corona-pandemin.

Vem dyker upp om inte Svante på Klockmaster.
Lider enormt med honom och alla andra som lider svåra förluster just nu pga Corona. Jag är själv delägare i en butiksrörelse och det är helt klart tuffa och oroliga tider, på många plan.

Klockmaster Globen erbjuder alltid fantastisk service, otroligt bemötande och jag har varit med på flera gruppköp som haft sin bas där.

För mig skulle det vara en stor sorg om Svante med personal tvingades lägga ner verksamheten. Och givetvis lika tråkigt för alla ks:are runt om i landet om deras favoritbutik gick omkull.

KS:are har ju en fin tradition att ställa upp, hur många i samlingar har inte gjorts till BCF under åren t.ex?

Så jag uppmanar alla att backa KLOCKMASTER GLOBEN ALT. KLOCKMASTER FÄLTÖVERSTEN!

Åk och stödköp en klocka, ett band/länk eller två eller ta tag i den där servicen!

Lägg upp en bild här i tråden!

Stort och smått, billigt och dyrt, allt räknas!

Backa Svante! :)

Edit:
Då det redan fanns en övergripande tråd att backa klockhandlare så får denna bli dedikerad KM Globen/Fältöversten. Med alla (och pågående) gruppköp tycker jag de förtjänar en egen tråd.

Allmänna tråden:
https://klocksnack.se/threads/support-your-local-klocklangare.130157/#post-3283157

7AFA0CF3-62CB-4683-A928-B3D04AEF11BB.jpeg 54605305-3FF8-4631-8AAB-FCB6F48415EE.jpeg F0AA8A89-37DE-4F5C-A363-B9765DE5661C.jpeg

Senast ändrad:
Är gallerian öppen har de öppet. Så har det alltid varit förut iallafall. Möjligt (och rimligt) att värden låter butiker stänga nu.
Precis, tiderna kändes uppdaterade med påskhelg nästa vecka och så.
Har sett andra butiker i andra gallerior ha andra öppettider just nu.

Var ser man detta? Är det just KM Globen/fältan eller Klockmaster som helhet? Har svårt för den där hemsidan men vill gärna köpa något. Kanske får åka dit i veckan annars.
Jag fick ett mail ifrån just Fältan, men jag uppfattar det som att det gäller hela kedjan och hela utbudet. Dock bara rabatt på det som finns online, så har lokala butiker exempelvis GS, Breitling eller liknande så är det inte rabatt på dessa. Men det kanske man kan förhandla som vanligt ;) Mitt klockkonto är lite skralt just nu och jag har planerat ett importköp när skatteåterbäringen kommer, annars skulle jag stödköpa en sbgx :) Jag tror nämligen att dom kommer upphöra, och det vore kul att ha en som kan bli studentpresent till yngsta sonen om några år.

Går det att handla på distans?
Klockmaster.se fungerar alltid, gratis hemleverans nu dessutom. Och 15 % rabatt som jag förstår även ska fungera i fysisk butik (jag fick i alla fall ett sådant mail). Vill man bestämma vilken Klockmäster man vill handla ifrån får man kontakta dem direkt. Ett tips kan ju vara att stötta sin lokala Klockmäster om man har en sådan och uppskattar dem.

(Passar på att göra en shoutout till Klockmäster Liljas i Trollhättan.)

Jag fick ett mail ifrån just Fältan, men jag uppfattar det som att det gäller hela kedjan och hela utbudet. Dock bara rabatt på det som finns online, så har lokala butiker exempelvis GS, Breitling eller liknande så är det inte rabatt på dessa. Men det kanske man kan förhandla som vanligt ;) Mitt klockkonto är lite skralt just nu och jag har planerat ett importköp när skatteåterbäringen kommer, annars skulle jag stödköpa en sbgx :) Jag tror nämligen att dom kommer upphöra, och det vore kul att ha en som kan bli studentpresent till yngsta sonen om några år.
Ja, det är väl samma för mig egentligen. Men jag skall iaf försöka göra ett besök inom kort. Kanske blir det en g-shock, kanske något dyrare.

Passa på att lämna in nåt på service hos Svante nu. Vi är säkert många som har nåt liggande som behöver lite omsorg.
Eller köp en GShock, kommer alltid till användning på nåt sätt :)

Passa på att lämna in nåt på service hos Svante nu. Vi är säkert många som har nåt liggande som behöver lite omsorg.
Eller köp en GShock, kommer alltid till användning på nåt sätt :)
Exakt!

För er som normalt inte kör G-Shock så rekommenderas att testa en av förra årets mest hypade klockor.

Casio GA-2100-1A1ER ”Casioak”.
Får i princip alltid positiva kommentarer när den bärs av normalt icke klockintresserade.

En god gärning för ca 1200-1300:-, kan ju inte bli bättre! :) (Finns i massa färger).
C049A57C-6667-4AD1-893F-BA21BD9F78E7.jpeg

Exakt!

För er som normalt inte kör G-Shock så rekommenderas att testa en av förra årets mest hypade klockor.

Casio GA-2100-1A1ER ”Casioak”.
Får i princip alltid positiva kommentarer när den bärs av normalt icke klockintresserade.

En god gärning för ca 1200-1300:-, kan ju inte bli bättre! :) (Finns i massa färger).
C049A57C-6667-4AD1-893F-BA21BD9F78E7.jpeg
Bra tips, försöker dra till Globen i veckan, perfekt att få dra en lans för KM Globen och samtidigt lägga en g-shock i påskägget till en själv!

Jag mailade butiken i Globen och frågade om jag kunde beställa specifikt från deras butik och få det hemskickat. Svaret var att det gick bra. Jag kunde antingen swisha eller få faktura i paketet.
Så jag beställde en GA-2100, i svartvit :).

(rabatten fick jag också!)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp