DW-5610SUS står det baktillGrym! Ref på den?
Jäkligt nice
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
DW-5610SUS står det baktillGrym! Ref på den?
Fan vad cool!Jag var förbi och la vantarna på en G-shock
![]()
Jag var förbi och la vantarna på en G-shock
![]()
Jo, det så är det nog. Jag satt ju i bilen.Fin, jag har beställt en själv.
Men färgen, är det kameran som lider av blåstick?
Gryyymt! Den är så bra. Är det 37 eller 40mm?Tidigarelade ett planerat köp. Hoppas att hela gänget kan hålla humöret uppe.
![]()
Det är den "lilla". Frun har en ljustavlad och jag har ju betat igenom i stort sätt hela utbudet av sbgx37mm och sbgv40mm i denna boetten (har tidigare haft 061). Har tänkt att jag ska ha en svart som ska stanna, och då en jag själv köpt ny. Jag har en vag känsla av att denna lär utgå ur sortimenten någon gång i framtiden och ville "säkra" enGryyymt! Den är så bra. Är det 37 eller 40mm?
Najs, 37:an sitter bäst ser det ut som. 40mm-varianten tror jag ser lite för stor ut med tanke på att tavlan är så "tom".Det är den "lilla". Frun har en ljustavlad och jag har ju betat igenom i stort sätt hela utbudet av sbgx37mm och sbgv40mm i denna boetten (har tidigare haft 061). Har tänkt att jag ska ha en svart som ska stanna, och då en jag själv köpt ny. Jag har en vag känsla av att denna lär utgå ur sortimenten någon gång i framtiden och ville "säkra" enHade tänkt vänta till efter sommaren egentligen, men nu fanns ju goda skäl att kliva på lite tidigare
![]()
Här är storebror sbgv 223. Den sitter riktigt bra på min runt 18cm handled. Visst är den större och ger ett mer "modernt" intryck.Najs, 37:an sitter bäst ser det ut som. 40mm-varianten tror jag ser lite för stor ut med tanke på att tavlan är så "tom".
Intressant! Gillar 9F-kvartsarna mycket men det känns tomt med ingen text kl. 6 av någon anledning. En vanesak kan jag tänka mig.Här är storebror sbgv 223. Den sitter riktigt bra på min runt 18cm handled. Visst är den större och ger ett mer "modernt" intryck.![]()
Den ljusa sbgv229 jag hade var också väldigt bekväm, men den blev tack vare den ljusa tavlan både optiskt större och naknare kan jag tycka. Möjligen tycker man den ser "tom" ut just för att man hade tidigare Seiko att jämföra med.
![]()
Det som är lite tråkigt med sbgx är att dom varken har täckt centrum av sekundvisaren eller applicerat index bredvid datumfönstret, men det är det ju i ärlighetens namn många som saknar, så den kan man leva med![]()
Grymt bra. Gillar att du kör stenhårt på premiumkvarts!Tidigarelade ett planerat köp. Hoppas att hela gänget kan hålla humöret uppe.
![]()
Oj oj, riktigt bra!Tidigarelade ett planerat köp. Hoppas att hela gänget kan hålla humöret uppe.
![]()
cool väckarklocka. Man får känslan av en sån som står på friidrottsarenan, bara att hoppa upp fort som tusan på morgonenBatteribyte, täthetskontroll (utan anmärkning) och ny väckarklocka:
![]()
Inte för att det har med trådens ämne att göra men jag blev lite nyfiken på varför de har en toppmodern serviceverkstad för ett märke som de själva inte säljer. Har de sålt Omega en gång i tiden och avveckla försäljningen samtidigt som de har behållit servicedelen?#backasvante
https://eqotime.com/butiken-klockmaster-globen/
"Tuffa tider men framtidshopp
I den nuvarande situationen, där butikshandeln fått ett hårt slag av coronakrisen, är det viktigt att tänka framåt menar Svante. Och nytänk och anpassning är enda vägen framåt."
![]()
De hade Omega förut. Som jag fattat det är Swatch group kinkiga med att AD säljer parfymklockor i samma butik som Omega och då slutade KM med det.Inte för att det har med trådens ämne att göra men jag blev lite nyfiken på varför de har en toppmodern serviceverkstad för ett märke som de själva inte säljer. Har de sålt Omega en gång i tiden och avveckla försäljningen samtidigt som de har behållit servicedelen?
Var på Omega-event för några år sedan och då var de väldigt stolta över den premiumresa varumärket gjort i Sverige. En viktig punkt där var att antalet AD gått från tresiffrigt till tvåsiffrigt, KM Globen var väl en av de som föll bort.De hade Omega förut. Som jag fattat det är Swatch group kinkiga med att AD säljer parfymklockor i samma butik som Omega och då slutade KM med det.
Det där med kundservice är ju inte helt oviktigt.Beställt gummi och inväntar nu leverans. Stöder hellre KM Globen än lokala handlaren här på ön som har en något, ja vad ska man kalla det, inte hundraprocentig service i butiken..![]()
Tack!
Det lilla!Tack!
Klockmaster Globen blir man ju aldrig besviken på! Grym service
Och tack för en trevlig lunch![]()
Magnetiserad låter det som. Lycka tillTrist när man hört så mycket bra om dom genom åren. Ska smita förbi med min SKX007 som drar 5 min/timme. Någon som varit med om liknande?