• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

#BackaSvante

Var inne på KM globen och slog till på ett band till Zenithen och en Seiko samuraj Save the Ocean. :)

#backasvante
C3D9CE42-3A31-4E58-AB4B-8D5FD0EF0B18.jpeg
84CA1A4E-A8B9-4B54-8D30-A4AA9FAA971E.jpeg

Gryyymt! Den är så bra. Är det 37 eller 40mm?
Det är den "lilla". Frun har en ljustavlad och jag har ju betat igenom i stort sätt hela utbudet av sbgx37mm och sbgv40mm i denna boetten (har tidigare haft 061). Har tänkt att jag ska ha en svart som ska stanna, och då en jag själv köpt ny. Jag har en vag känsla av att denna lär utgå ur sortimenten någon gång i framtiden och ville "säkra" en ;) Hade tänkt vänta till efter sommaren egentligen, men nu fanns ju goda skäl att kliva på lite tidigare :)

Det är den "lilla". Frun har en ljustavlad och jag har ju betat igenom i stort sätt hela utbudet av sbgx37mm och sbgv40mm i denna boetten (har tidigare haft 061). Har tänkt att jag ska ha en svart som ska stanna, och då en jag själv köpt ny. Jag har en vag känsla av att denna lär utgå ur sortimenten någon gång i framtiden och ville "säkra" en ;) Hade tänkt vänta till efter sommaren egentligen, men nu fanns ju goda skäl att kliva på lite tidigare :)
Najs, 37:an sitter bäst ser det ut som. 40mm-varianten tror jag ser lite för stor ut med tanke på att tavlan är så "tom".

Najs, 37:an sitter bäst ser det ut som. 40mm-varianten tror jag ser lite för stor ut med tanke på att tavlan är så "tom".
Här är storebror sbgv 223. Den sitter riktigt bra på min runt 18cm handled. Visst är den större och ger ett mer "modernt" intryck.
IMG_1231.jpg

Den ljusa sbgv229 jag hade var också väldigt bekväm, men den blev tack vare den ljusa tavlan både optiskt större och naknare kan jag tycka. Möjligen tycker man den ser "tom" ut just för att man hade tidigare Seiko att jämföra med.
IMG_0659.JPG

Det som är lite tråkigt med sbgx är att dom varken har täckt centrum av sekundvisaren eller applicerat index bredvid datumfönstret, men det är det ju i ärlighetens namn många som saknar, så den kan man leva med ;)

Här är storebror sbgv 223. Den sitter riktigt bra på min runt 18cm handled. Visst är den större och ger ett mer "modernt" intryck.
IMG_1231.jpg

Den ljusa sbgv229 jag hade var också väldigt bekväm, men den blev tack vare den ljusa tavlan både optiskt större och naknare kan jag tycka. Möjligen tycker man den ser "tom" ut just för att man hade tidigare Seiko att jämföra med.
IMG_0659.JPG

Det som är lite tråkigt med sbgx är att dom varken har täckt centrum av sekundvisaren eller applicerat index bredvid datumfönstret, men det är det ju i ärlighetens namn många som saknar, så den kan man leva med ;)
Intressant! Gillar 9F-kvartsarna mycket men det känns tomt med ingen text kl. 6 av någon anledning. En vanesak kan jag tänka mig.

#backasvante :)

https://eqotime.com/butiken-klockmaster-globen/

"Tuffa tider men framtidshopp
I den nuvarande situationen, där butikshandeln fått ett hårt slag av coronakrisen, är det viktigt att tänka framåt menar Svante. Och nytänk och anpassning är enda vägen framåt."

80725269_1204718229719319_7344699748528368457_n.jpg
Inte för att det har med trådens ämne att göra men jag blev lite nyfiken på varför de har en toppmodern serviceverkstad för ett märke som de själva inte säljer. Har de sålt Omega en gång i tiden och avveckla försäljningen samtidigt som de har behållit servicedelen?

Inte för att det har med trådens ämne att göra men jag blev lite nyfiken på varför de har en toppmodern serviceverkstad för ett märke som de själva inte säljer. Har de sålt Omega en gång i tiden och avveckla försäljningen samtidigt som de har behållit servicedelen?
De hade Omega förut. Som jag fattat det är Swatch group kinkiga med att AD säljer parfymklockor i samma butik som Omega och då slutade KM med det.

• Like
Reactions: HSK
De hade Omega förut. Som jag fattat det är Swatch group kinkiga med att AD säljer parfymklockor i samma butik som Omega och då slutade KM med det.
Var på Omega-event för några år sedan och då var de väldigt stolta över den premiumresa varumärket gjort i Sverige. En viktig punkt där var att antalet AD gått från tresiffrigt till tvåsiffrigt, KM Globen var väl en av de som föll bort.

• Like
Reactions: HSK
Även Tag Heuer försvann. Utan att veta tror jag det var ganska hårda slag mot många AD’s.
Finns ju massa krav på yta, att kunder ska kunna sitta ner, adress osv från olika tillverkare.

Oj tråkigt att läsa om Svante,,, får se om man skall komplettera upp någon japan kanske eller ett band till min GS.

Tillbaka
Topp