• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Ball Engineer II Ohio

Fredgusta

Panerai
SÅLD!!

Ja då var det dags att byta upp sig mot något nytt, så jag säljer min fin Ball klocka. Jag har haft klockan i drygt ett halvår men använt den sparsamt då jag fallit mer för att använda en vintage dykare som tidigare släkting ägt. Klockan är köpt utav KSmedlem.

Uret mäter 38 mm utan krona och inuti tickar et ETA 2824 verk. En väldigt trevlig klocka som passar till de flesta tillfällen, den är vattentät till 100m, har ett kupat safirglass som är "anti-reflectiv" som är väldigt trevligt, skruvad länk, kronan är skruvad, anti-magnetic to 4,800 a/m, shock resistant to 5,000 Gs. Den har även tritiumtub index som lyser klart hela natten. Den kommer på originallänk och ett vintageband som jag har köpt till efter och ett grått natoband men utan andra tillbehör. Klockan har lite hairlines men inga större dings, finns en repa på bezel kanten som borde gå att polera bort om man vill men inget jag har stört mig på. Tavlan är riktigt härlig med slipade index som växlar färg i solen som tyvärr inte riktigt gör sig rättvisa på bild enligt mig. En riktigt välbyggd klocka med en del intressant teknik i som enligt mig är väldigt mycket bang for the buck! Har inte haft någon anmärkning på gångavvikelser under tiden jag har ägt denna klocka! Priset sätter jag till 4800 kr. Byten uppåt kan vara av intresse.

Kan ses f2f i Göteborg och då gäller ingen retur men om klockan skickas gäller retur om klockan inte motsvarar beskrivningen. Retuneras senast 1 dag efter att den har anlänt. Lägger upp några bilder men kan skicka fler vid intresse så bara att skicka ett PM om ni undrar något!:)

IMG_20151128_163358.jpg

downloadb37c0e46_storage_2femulated_2f0_2fDCIM_2fCamera_2fIMG_20151130_071021.png

IMG_20151128_163624.jpg
IMG_20151128_164241.jpg
IMG_20151128_164618.jpg
IMG_20151128_163448.jpg
IMG_20151128_163540.jpg
IMG_20151128_164435.jpg


Tack
 
Senast ändrad:
Topp