• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BAM!! Årsklockan inhandlad, sjukt nöjd.

Wettex

Cartier
Ett av de bästa exemplaren jag nånsin sett. Sälj ALDRIG den här, vad du än gör!

Tack tack!

Sälja kommer jag definitivt inte att göra. Som sagt svårt att hitta någon i liknande skick.

"Vem som helst" kan ju knalla in i en butik och köpa en ny sub. Men att leta efter en speciell ovanligare modell med rätt serienummer och i rätt skick gör det hela mer fantastiskt anser jag.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Inte hann det gå lång tid från mitt nyupptagna klockintresse innan min årsklocka skulle dyka upp i min inte alls så avlägsna närhet, och dessutom i ett skick som för mig representerar det absolut bästa.

Hade under några år rätt bra koll på 16800 marknaden på de vanliga marknadsplatserna. Grundkravet att klockan skulle vara tillverkad under året 1982 var nog svårt att finna. Har passat på under resor att klämma och känna på några ex även om de varit utanför mitt årskrav, för att veta vad jag vill och inte vill ha.

Många exemplar som hamnat hos en "vintagebutik" råkar tyvärr allt för ofta ut för poleringsdöden, inte en gnutta själ finns kvar i boetten som även fått kanterna mycket rundare än det var tänkt från början.
Andra har utbytt urtavla, missmatching visare mot bezel osv.

Men detta exemplar som dök upp tyckte jag hade den karaktär jag var ute efter. Perfekt urtavla med lagomt gulgräddkrämigt tritiumlume som hade tappat sin lysförmåga för länge sedan. Full av små ytliga repor som suttit där länge. Raka vassa kanter överallt, inte en enda djup ding någonstans. I mina ögon perfekt....

Så efter avslutat arbetspass på Gardermoen fick det bli en trip till Göteborg för en affär face2face med Wojtecki här på forumet. Väldigt bra kille med koll på saker och ting. Tack för en bra affär.

Skulle kanske satt denna under Vintage... men jag har inte ens fyllt 32. Tycker inte jag är vintage riktigt än ;)


Ser fin ut, grattis!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jomen den där såg jag också. Ser ut att ha orginallinjerna kvar, plus den attraktiva matta tavlan. Av många ansedd som en fin kombination av vintage känsla och praktiskt dagligt bruk.

Grattis!

A
 
Topp