• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandbredd Casio MDV106

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Hejsan,
Jag har letat runt lite, bland annat här på forumet, och känner mig tämligen säker på att bandbredden är 22 mm på klockan. Är det någon vänlig själ som kan verifiera det? Jag har inte klockan på plats och tänkte beställa armband.

/Andreas
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Var ju tvungen att bildgoogla på modellen, ser ju absolut ut att vara samma bredd som på GMTn alltså 20mm.

Vad tycker du om klockan? Tycker de verkar lite charmig med sin sunbursttavla. :)

image.jpeg

Edit: Visarna ser ju också rätt nice ut om man zoomar in lite.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Jag har som sagt inte klockan på plats men tycker helt klart att den verkar värd sina 745 kr. Är väldigt sugen på att köpa en Seiko SKX eller SBDC och tyckte att denna klockan kan få fungera försöksklocka för att se om jag uppskattar klocktypen. Tycker att den ser trevlig ut med sina små detaljer, gillar också visarna samt svärdfisken på urtavla och baklock! Jag har nu beställt nya band och kommer nog att borsta klockan likt trådskaparen i länken ovanför eftersom jag inte är speciellt förtjust i de polerade delarna.
För övrigt får jag tacka för alla inlägg om bredden!

/Andreas
 

almeyero

Panerai
Jag har som sagt inte klockan på plats men tycker helt klart att den verkar värd sina 745 kr. Är väldigt sugen på att köpa en Seiko SKX eller SBDC och tyckte att denna klockan kan få fungera försöksklocka för att se om jag uppskattar klocktypen. Tycker att den ser trevlig ut med sina små detaljer, gillar också visarna samt svärdfisken på urtavla och baklock! Jag har nu beställt nya band och kommer nog att borsta klockan likt trådskaparen i länken ovanför eftersom jag inte är speciellt förtjust i de polerade delarna.
För övrigt får jag tacka för alla inlägg om bredden!

/Andreas

Kolla på Ebay, de går att hitta den klockan för runt 300-400kr där.
 
Topp