• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandförvaring - Smarta lösningar?

Kaizen

Omega
Börjar få lite svårt att hålla ordning på alla band. Just nu har jag band och tillbehör i tre olika kartonger, sorterade enligt kaos-modellen. I bland undrar man om man samlar på band framför klockor o_O

Har ni några bra lösningar på bandförvaring? Sorterar efter storlek, färg, typ och på vilket sätt. Tips och smarta lösningar mottages tacksamt. Hur gör du? Posta gärna bilder och dina tankar kring förvaring av band.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
En väska duger gott :)

D0DBA6DA-B3B7-4871-95DA-37CB82EDB4B7.jpeg
 

Kaizen

Omega

Paraflax

Omega
2-Faktor
Jag köpte sortimentlåda från Biltema enligt modellen nedan, funkar finfint för den mindre samlingen. Band i den undre lådan och övrigt (stift, bezelinserts m.m) i den övre.
F2077DC7-B38C-4C89-8261-A4C8461BD9C6.jpeg
 

Kaizen

Omega
Jag köpte sortimentlåda från Biltema enligt modellen nedan, funkar finfint för den mindre samlingen. Band i den undre lådan och övrigt (stift, bezelinserts m.m) i den övre.
F2077DC7-B38C-4C89-8261-A4C8461BD9C6.jpeg
Det var ju inte dumt. Misstänker att det är tvådelade bande som får plats i de större facken. Om du har nato, hur förvarar du dom. Hoprullande eller vikta?
 
Topp