• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Vad är det här? Det dök upp på min Instagram.
IMG_9512.PNG

Urk, champangetavla 2017, kom igen..

Skydweller stål, hemskt. TT? Ännu värre, DJ2 on steroids..
SDn? Mjaeee.. Riktig verktygsbeater dock, för 101k.

Omega? Släng er i väggen, fyfan vad less man blir. Göra om varje modell, nya edts osv, nä.
Tudor? Räcker med BBs nu, chronon var OK.
Breitling kunde inte få tillräckligt med plotter på tavlan?
Zenith, ord överflödiga.
Heur, bra autavia. Link borde skrotats för länge sen.
Patek, OK. Aquanaut borde vara 40mm, annars smutt.

/rant.
Facit! @snoozarn

Omega Aqua Terra tog ett steg till det sämre tycker jag. Känns som om man vill förändra bara för att förändra? Tycker den tappade sin känsla av att vara mellan tool och dress vilket var så lyckat med den gamla. Den där gör inget för mig...

Vad är det egentligen som skiljer datejust 41an som Datejust II? Ser ut att vara marginellt smalare index markeringar på den nya, och att den går att få i stål då? Men annars extremt lika?

Så rolex förstör SD med en datumbubbla... Däremot sjukt kul med Skydwellern i stål! Kanske man kan få se fler "in the wild"

Vilka skitsläpp! Tycker inte några märken har gjort något riktigt bra släpp än så länge. Omega's trio va väll helt okej även nya AT, Skydwellern i stål va också OK men annars.... Nej!!!

Edit: Nu var jag nog lite överdrivet negativ, Omegas trio var riktigt najs men alla märken släpper så många olika modeller så det går inte att hålla reda på dom. Om ni fattar vad jag menar:rolleyes:

Senast ändrad:
Så rolex förstör SD med en datumbubbla... Däremot sjukt kul med Skydwellern i stål! Kanske man kan få se fler "in the wild"
Jag tror det är rent utav puckat av Rolex att göra fler "in the wild" klockor :( De har tillräckligt med bra sport-stål klockor. Vill man se in the wild klockor så finns typ Omega, tudor och andra tillverkade som tar hand om det.

Gillar Speedmastern och Railmastern. Gillar att de håller sig på 38mm. Sedan känns det lite som om Omega kör lite väl hårt. 4 nya Speedmaster Racing, 14 nya 38mm och en ny 57:a. Det är många nya Speedmasters på ett år...

Gillar nya Sky Dweller i stål. Det har alltid varit den enda Rolex jag gillar men också tyckt att den bör komma i stål. Gillar också Tudor BB samt några nya Patek, främst med blå tavla. Än så länge är det många fina klockor.

Tillbaka
Topp