• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

WilleK

Omega
Sea Dweller 50 år 2017... en rad blå text...
Screenshot_20161227-131146.png

Spekulationen är att den även är i vitguld. Så marginellt mer kreativt än enbart blå text, om nu spekulationen är sann dvs. ;)
http://rolexpassionreport.com/20205/rolex-news-for-baselworld-2017/
 

DrDre

Patek
Spekulationen är att den även är i vitguld. Så marginellt mer kreativt än enbart blå text, om nu spekulationen är sann dvs. ;)
http://rolexpassionreport.com/20205/rolex-news-for-baselworld-2017/

Man var lite oklar med den nya cal 32XX. Den finns ju redn ute både som 3255 och 3235, även om 3235 inte sitter i så många varianter ännu. Menar man att rolex ska komma m ngt ytterligare ännu mer uppdaterat?

Det kom ju en DJ i gs förra året i 41mm m nya verket, så frågan är hur troligt det är att man förminskar den till 40 som man gissar.
 

WilleK

Omega
Man var lite oklar med den nya cal 32XX. Den finns ju redn ute både som 3255 och 3235, även om 3235 inte sitter i så många varianter ännu. Menar man att rolex ska komma m ngt ytterligare ännu mer uppdaterat?

Det kom ju en DJ i gs förra året i 41mm m nya verket, så frågan är hur troligt det är att man förminskar den till 40 som man gissar.

Jag håller med. Känns troligare att den nya 41 mm kommer komma i stål. Dom pratar mycket om de kassa proportionerna på DJII och att 40 mm skulle vara att gå tillbaka till de "rätta" proportionerna. Själv tycker jag att dom fått till proportionerna på nya 41 mm, så ser inte behovet av att krympa denna till 40 mm.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
En ny Oyster Quartz och en Reissued Seiko 62mas eller varför inte en Grand Seiko 62mas :cigar:

Edit: kom även på att jag grymt gärna hade velat se en ny mekanisk Seiko U.T.D :D
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Eftersom zenith verkar ha börjat snegla på att göra reissues på gamla modeller i och med släppet av chronometro tipo. Så hoppas jag på att få klämma på en ny version av antingen Big blue eller super subsea

IMG_6507.PNG
IMG_6506.PNG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eftersom zenith verkar ha börjat snegla på att göra reissues på gamla modeller i och med släppet av chronometro tipo. Så hoppas jag på att få klämma på en ny version av antingen Big blue eller super subsea

IMG_6507.PNG
IMG_6506.PNG
Zeniths ju sagt att de ska omdefiniera vad hi-beat är, 1969 kom en revolution och 2019 som jag förstod det ska det komma ett mekaniskt kronografurverk i deras "vanliga" klockor som kan visa hundradelar istället för tiondelar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad för brattefest?
Breitling bränner obscena pengar på en fest under mässan varje år, förra året var det 400 gäster och 100 anställda. Bra uppstyrt, olika teman varje år. Det heter däremot Club-ID och man ser inte en enda Breitlinglogotyp under hela festen.

Om du googlar typ "Breitling Basel party" eller "club-ID party" så finns några tidigare fester beskrivna.
 
Topp