• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Ser fram emot lite löpande rapportering av er som är på plats! :hungry:
Kommer någon rapportera i denna tråd?

Ryktet på stan...

image.png
Sea Dweller + datum bubbla känns lång bort. Kul med röd text och 43 mm dock, är de någon av Rolex modellerna som tål en större boett ( estetiskt sett) så tycker jag SD är en klar kandidat.

Senast ändrad:
Hoppas på någon lite mindre tool/field watch med svart tavla, helst lite roligare än något med ETA/Selitta i.
Iofs om Tudor BB 36 sålt så bra så dom släpper en Ranger i den storleken så kommer jag nog hänga på låset.
Skulle nog även kunna tänka mig en svarttavlad 36mm Rolex OP

En Ranger 38-40 hade varit grymt!

Jag önskar också överlag att det kommer lite mindre klockor (36-40) men framförallt tunnare (9-12 mm). Har lite svårt för när det drar iväg i tjocklek.

Jag med. Trodde att klockindustrin var påväg ner i storlekar men många av försläppen till basel har varit ökande i storlek :(

Någon som vet när respektive bolag släpper sina modeller? Finns det planerade tider/pressreleaser för respektive märke, eller så? Eller är det lite mer slumpmässigt med start den 23 mars?

Haha i år tror jag nog de låter Black Bay vara, de har så mycket annat kul att kunna hitta på. Hoppas det iaf!
Städa i chronosortimentet kanske? Rensa lite i Fastrider och Grantour floran som inte känns som några succéer. Följa i Rolex/Daytona fotspåren och återlansera Prince Oysterdate med keramisk bezel?

Tillbaka
Topp