• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Hej alla!

Tänkte följa Basel 2017 för första gången och har en fråga som jag tror ni kan svara på. När klockföretagen lanserar nya klockor, utgår de tidigare ur sortimentet?

Hej alla!

Tänkte följa Basel 2017 för första gången och har en fråga som jag tror ni kan svara på. När klockföretagen lanserar nya klockor, utgår de tidigare ur sortimentet?

Det är väldigt olika. Ibland är det helt nya modeller som inte ersätter något gammalt. Ibland är det en utökning av befintligt sortiment, med nya färger eller liknade. Och ibland är det en uppdaterad modell som ersätter en äldre som då utgår. Finns ingen generell "regel".

Allvarligt Tag?
A._TAG_HEUER_CONNECTED_MODULAR_45_2.jpg

https://www.hodinkee.com/articles/tag-heuer-connected-modular-45-swiss-made-smartwatch

Nu har jag ju så gott som alltid Sinn på armen :) Mer nyfiken på om det skulle bli live-rapportering. Borde egentligen skicka med dig en av mina Sinn så att du smälter in i omgivningen :)
Vi kommer liverapportera, var inte orolig. Roligare om de som råkar ha Sinn på sig den dagen kan "vinna" en eventuell give away så jag tror vi håller schemat hemligt än så länge. Tror vi skrev schemat samma dag förra gången, eller dagen innan, minns inte. Men NU får du inte schemat. :)

Du kan dock få veta att seikos presskonferens är på torsdagen kl 10 och den kommer livesändas på Instagram (om vi inte får kassa platser).

Vi kommer liverapportera, var inte orolig. Roligare om de som råkar ha Sinn på sig den dagen kan "vinna" en eventuell give away så jag tror vi håller schemat hemligt än så länge. Tror vi skrev schemat samma dag förra gången, eller dagen innan, minns inte. Men NU får du inte schemat. :)

Du kan dock få veta att seikos presskonferens är på torsdagen kl 10 och den kommer livesändas på Instagram (om vi inte får kassa platser).

Låter som ett bra upplägg. Jag håller med om att det är roligare med lite tävlingsmoment när det kommer till att posta bilder :)

Detta var väl inte en så dum ide, modulär smartwatch som samtidigt går att ha som "riktig" klocka, tourbillion om man så vill :D Tänker mig att det var ganska smart placering av Tag i sitt segment.
Det blir ju inget kvar? om man tar bort klockhuset. Ett armband? Enklare å bara byta klocka.

Noterar också att glaset verkar vara ganska högt jämfört med bezeln vilket ju i te stämmer med tex subben. Kan det vara en ny turnograph?

Tillbaka
Topp