Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vadderat tyg vore kanske snällare mot klockorna i lådan. Klockbricka vet inte, tänkte sätta gångjärn på dennaEtt alternativ kan ju vara att klä insidan locket med någon tunn vaddering och ett tyg så den kan dubbla som klockbricka.
Väldigt trevligt projekt! Har funderat på samma!!!Vad kul att ni är intresserade! 😃
En liten uppdatering. Bitar kapade men allt behöver slipas o justeras.
Den där kvisten i locket är ju inte så snygg, funderar på nån lösning där man kan ha banden i locket.
![]()
Ja det är något med mönstret som tilltalar mig endå, jag målar ju också, kanske borde matcha färgen och måla något motiv där 🤔Väldigt trevligt projekt! Har funderat på samma!!!
Kvisten tyckte jag gav karaktär… om den verkligen stör kan du ju mejsla ut och ersätta med furuinlägg som hyvlas ner…. Om den är insjunken och det är det som stör så kan du ju fylla i med lite transparent epoxy…. Om du verkligen vill följa den kan du ju välja ut en urtavla som täcker den och bädda ner i epoxyn…🤩
Riktigt go klocka längst upp till vänster. En av mina första var just en sån.Vad kul att ni är intresserade! 😃
En liten uppdatering. Bitar kapade men allt behöver slipas o justeras.
Den där kvisten i locket är ju inte så snygg, funderar på nån lösning där man kan ha banden i locket.
![]()
Vad har du mera för överblivet material fr bygget? Något ädelträ? Kakel? Klinker? Fogmassa?Ja det är något med mönstret som tilltalar mig endå, jag målar ju också, kanske borde matcha färgen och måla något motiv där 🤔
En tanke var också att köra plexi där så man ser klockorna.
Men jag vill se vad jag kan göra utan att spendera några pengar.
Älskar den, den är dock för mig nyköpt. Hade en gul som barn o var tvungen.Riktigt go klocka längst upp till vänster. En av mina första var just en sån.
Tyvärr inge fint trä, kakel bara vitt.Vad har du mera för överblivet material fr bygget? Något ädelträ? Kakel? Klinker? Fogmassa?
Blir spännande att se följa fortsättningen… två av mina egna intressen i ett och samma projekt… det missar man ju inte att följa!Tyvärr inge fint trä, kakel bara vitt.
Lägga nån mosaik kanske vore kul men lutar nog mer åt att ha något tyg där endå.
Kul grej!Hittade det här offerbara gardintyget, tror det får bli "kudden" i locket!
![]()
Dom här hängde dessutom bara vid fönstret, aldrig sett förut. KonstigtKul grej!
Visst är det konstigt vad mycket offereras tyger och liknande man hittar när sambon inte är hemma! Lycka till!
Tar ju endå bara en liten bit i bottenVad gör de för nytta där när man kan ha dom i klocklådor?
@Rooster91
Tycker du kan unna dig en bit i mitten, där är det finast.Tar ju endå bara en liten bit i botten
Insidan av en jacka, botten på en ryggsäck, listan kan göras oändlig!Andra tips som är mer diskreta är att ta från gardinerna, undersidan av soffkuddar eller innertyg på kuddar som har extra kuddfodral redan för att nån har svårt att bestämma sig för färg o mönster.. 😂
Men tavlan hänger igen utan bakstycke!? 😂Fick vara kreativ och monterade ner ett foto på svärmor snodde bakstycket.
![]()
Men resultatet vart helt klart bra!
![]()
Lite mer slipning och sen oljar vi
Sen är det väl bara en hasp på framsidan som saknas.
Coolt tips! Har redan oljat men kanske gör det en gång till med ditt tips om jag känner för detOm det faller dig i smaken kan du färga trät mörkare genom att stryka på lite överblivet kaffe på utsidan (om du ej hunnit olja in det än).. ger lite av en valnötston och kan dofta lite (iaf till en början) 😉👍