• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bastu och allt kring den :)

Impulshandlade denna lilla skönhet i en secondhandbutik, vedeldat bastuaggregat som ser helt komplett ut sånär som på att det saknas stenar. Baksidan av det hela är att jag bor i lägenhet... får bli ett projekt till sommaren i stugan, drömmen vore ju en bastuflotte på Siljan.
IMG_20160105_170422.jpg

På Siljan vore kanon!
Men ärligt talat , vid Siljan går ju lika bra!:)
image.jpeg
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hur kan jag missat denna tråden! Bada bastu är det bästa jag vet!! Vi har en bastu hemma som används minst 3 kvällar i veckan + relaxen i Skövde badhus varje vecka (behöver ju någon som kan vifta runt luften och skapa luftströmmar:angel:). I sommar blir det till att bygga en bastu i familjens sommarhus.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Klockor är ju toppen, men en bastutråd måste ju startas!

Själv funderade jag länge på vart i huset jag skulle få plats med en bastu, när jag plötsligt kom på den briljanta idén att placera den i ... den gamla outnyttjade jordkällaren ute på gården!

Sagt och gjort så efter en tids arbetande blev den färdig!
Slänger in ett par bilder, inget avancerat alls, jag är ingen snickare, men det var en kul idé som jag vill dela med mig av :)

IMG_2287.jpg


IMG_3062.jpg


IMG_3067.jpg


IMG_3068.jpg


IMG_2273.jpg


IMG_6615.jpg


IMG_2272.jpg


IMG_2271.jpg


IMG_6614.jpg


Trevlig kväll!

Ser ju galet bra ut! Har du dusch på samma ställe eller blir det att gå in i huset för det? Om jag någon gång flyttar till hus är bastu högt upp på kravlistan.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Grymt fin bastu @SjööSandström & smart utnyttjande av bef. byggnad.

Bastar en del själv; dels i nybyggt Tylö basturum i källaren hemma och vedeldat i ett gammalt uthus i stugan. Det är nå´t visst md ritualen med vedeldat och ljuset elden ger. Men samtidigt j-ligt smidigt med display/timer på Tylö-aggregatet.

Återkommer med lite bilder om nå´n är intresserad...
 
Ser ju galet bra ut! Har du dusch på samma ställe eller blir det att gå in i huset för det? Om jag någon gång flyttar till hus är bastu högt upp på kravlistan.

Ingen dusch, det tar vi i huset, eller i sjön om det är ok temperatur, alt från uppfyllda hinkar i bastun "the old fashion way"

Tack för at du kommenterade! Känner att självförtroendet växer lite till! :)
 

Edin

Panerai
Jag gillar verkligen din bastulösning @SjööSandström . Det har helt klart inspirerat mig för ett framtida bastubygge till landstället när det väl är byggt. Sutteräng bastu med utsikt över en stor äng/åker med tillhörande dusch/spa. :)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Klockor är ju toppen, men en bastutråd måste ju startas!

Själv funderade jag länge på vart i huset jag skulle få plats med en bastu, när jag plötsligt kom på den briljanta idén att placera den i ... den gamla outnyttjade jordkällaren ute på gården!

Sagt och gjort så efter en tids arbetande blev den färdig!
Slänger in ett par bilder, inget avancerat alls, jag är ingen snickare, men det var en kul idé som jag vill dela med mig av :)

IMG_2287.jpg


IMG_3062.jpg


IMG_3067.jpg


IMG_3068.jpg


IMG_2273.jpg


IMG_6615.jpg


IMG_2272.jpg


IMG_2271.jpg


IMG_6614.jpg


Trevlig kväll!

Grym idé och exekvering!
 
Topp